Kadrs no vēsturiskās daudzsēriju filmas “Emīlija. Latvijas preses karaliene”.
Kadrs no vēsturiskās daudzsēriju filmas “Emīlija. Latvijas preses karaliene”.
Publicitātes (Andreja Strokina) foto

Uz lielajiem ekrāniem atgriežas jaunākās Latvijas filmas 5

Anita Bormane, “Kultūrzīmes”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Pēc triju nedēļu mājsēdes durvis skatītājiem atkal vēruši kinoteātri, piedāvājot noskatīties Latvijas jaunākās filmas uz lielā ekrāna zaļajā drošības līmenī.

Pie skatītājiem kinoteātru repertuārā šonedēļ nonāk filmas, kas pirmizrādi piedzīvoja oktobrī, Rīgas starptautiskā kinofestivāla (RigaIFF) ietvaros, arī festivāla atklāšanas filma, Latvijas un Itālijas kopražojums “Es piedzimu Rosellīni” (kinoteātros no 15. novembra) – dokumentālā filma par kinovēsturē nozīmīgu dzimtu, kuras ciltstēvs ir itāliešu neoreālisma klasiķis Roberto Rosellīni, bet filmas režisors – viņa mazdēls Alesandro Rosellīni.

CITI ŠOBRĪD LASA

Latviju šajā kopdarbā pārstāv studija “VFS Films” un producents Uldis Cekulis, filmas galvenais operators ir Valdis Celmiņš, scenārija līdzautors – Dāvis Sīmanis.

No rītdienas, 18. novembra, kinoteātru repertuārā nonāks Lailas Pakalniņas jaunākā spēlfilma – mūsdienu Sniegbaltītes stāsts “Spogulī”.
Publicitātes foto

No 18. novembra, kinoteātru repertuārā nonāks režisores Lailas Pakalniņas jaunākā spēlfilma – selfiju stilistikā filmētais mūsdienu Sniegbaltītes stāsts “Spogulī”.

Senās pasakas darbība aizsākas sporta zālē, kur Sniegbaltīte uzaug, jo viņas tēvs ir krosfita treneris, bet ļaunā pamāte pārņemta ar fiziskiem spēka un veiklības vingrinājumiem. Gandrīz likumsakarīgi, ka no pasakas pazīstamie septiņi rūķīši šajā filmā ir dažādu neparastu sporta veidu entuziasti – akrobāts, parkūrists, svarcēlājs, veloekvilibrists un citi.

Visi šie sportiskie tēli labprāt filmē selfijus, tā sagādājot filmai ārkārtīgi neparastu vizuālo tēlu, ko izstrādājis kinooperators Gints Bērziņš.

Nedēļu vēlāk, 26. novembrī, uz lielajiem ekrāniem nonāks Andreja Ēķa pikantā komēdija “Tabu”, kurā režisors turpina iepriekšējās filmās (piemēram, “Svingeri”, 2016) aizsākto tematiku – “tas, par ko nerunājam”.

Šajā rudenī kinoteātros jau pirmizrādītas vēl vairākas jaunas Latvijas filmas, un to demonstrēšana turpinās arī novembrī. Skatītāju ievērību izpelnījusies Martas Elīnas Martinsones debijas filma, 90. gadu tīņu dzīves stilizācija un “Millenium” sagaidīšana komēdijā “Tizlenes”, ceļu pie skatītājiem turpina arī Matīsa Kažas dinamiskais vesterns “Wild East. Kur vedīs ceļš”.

Reklāma
Reklāma

Īpaša demonstrēšanas forma izvēlēta studijas “Mistrus Media” producētajai vēsturiskajai daudzsēriju filmai “Emīlija.

Latvijas preses karaliene” (režisori Andis Mizišs, Kristīne Želve, Dāvis Sīmanis un Gints Grūbe) – starpkaru Latvijas ievērojamās uzņēmējas Emīlijas Benjamiņas dzīvesstāstā balstītā drāma kinoteātros skatāma atsevišķos seansos pa divām sērijām.

Valsts svētku nedēļā atsevišķi kinoteātri Rīgā un reģionos piedāvā noskatīties arī īpašus kinodarbus, kas iepriekšējos gados kļuva par skatītāju apmeklētākajām Latvijas filmām – “Dvēseļu putenis” (2019, režisors Dzintars Dreibergs) un “Pilsēta pie upes” (2020, režisors Viesturs Kairišs).

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.