Jaunajos elektrovilcienos sākuši darboties biļešu reģistratori; pārejas periodā strādās arī konduktori 16
Visos jaunajos Čehijas ražotāja “Škoda Vagonka” elektrovilcienos, kas piedalās satiksmē, sākuši darboties biļešu reģistratori, informēja AS “Pasažieru vilciens” (PV) pārstāvji. Pārejas periodā, kamēr pasažieri pierod pie biļešu reģistratoru darbības, papildu pašreģistrācijai biļetes turpinās pārbaudīt arī vilcienu konduktori.
PV skaidro, ka, turpinot pasažieru pārvadājumu modernizāciju, jaunajos elektrovilcienos mainīta biļešu reģistrēšanas kārtība, turpmāk iegādātās biļetes reģistrējot pašiem pasažieriem. Tādējādi no ceturtdienas jaunajos vilcienos pieejami biļešu reģistratori, ar kuru palīdzību pasažieriem būs pienākums pašiem reģistrēt iegādāto biļeti neatkarīgi no biļetes tipa, biļetes iegādes vietas un formāta.
Biļešu reģistratori atpazīs gan visu veidu papīra, gan elektroniski iegādātas biļetes, tostarp arī bagāžas biļetes. Katrā elektrovilcienā pieejami 16 biļešu reģistratori.
Lai reģistrētu biļeti, pasažierim iegādātās biļetes kvadrātkoda daļa jāpietuvina reģistratora optiskajam sensoram, kas novietots reģistratora korpusa labajā sānā, un ekrānā jāsagaida apstiprinājuma paziņojums, ka biļetes reģistrācija ir notikusi veiksmīgi. Ātrākai biļešu nolasīšanai reģistratorā pasažieri ir aicināti strauji nemainīt attālumu starp biļetes kvadrātkodu un biļešu reģistratora sensoru.
Tāpat, lai veicinātu biļešu ātrāku nolasīšanu bez traucējumiem, ir veiktas izmaiņas PV mobilajā lietotnē “Vivi”, palielinot ekrāna spilgtumu, tādēļ PV aicina izmantot pēdējo “Vivi” mobilās lietotnes versiju.
Lai pasažieriem būtu vieglāk apgūt biļešu reģistratoru lietošanu, vilcienu digitālajos ekrānos atspoguļos informāciju par biļešu reģistrēšanas kārtību un reģistratora pareizu izmantošanu. Tāpat palīdzību biļešu reģistrēšanā sniegs vilcienu konduktori, kuri pārejas periodā nodrošinās visu biļešu papildu pārbaudi.
Ņemot vērā mainīto biļešu reģistrēšanas kārtību, nākotnē PV plāno ieviest papildu kontrolējošus mehānismus, kā nepieļaut pasažieru negodprātīgu rīcību, savlaicīgi nereģistrējot biļeti vai pārvietojoties bez braucienam derīgas biļetes. Tāpat pasažieri, iekāpjot vilcienā un reģistrējot biļeti, aicināti nedrūzmēties pie kādām konkrētām durvīm, bet vienmērīgi izmantot visas ieejas vilcienā.
Ja biļetes reģistrācija kaut kādu iemeslu dēļ nav izdevusies vai arī ir radušies jautājumi par reģistratora pareizu izmantošanu, PV aicina pasažierus vērsties pēc palīdzības pie vilciena konduktora, kurš palīdzēs reģistrēt biļeti un izskaidros biļešu reģistratora darbības principus. Pasažieri, kuriem nebūs izdevusies vilciena biļetes veiksmīga reģistrācija un kuri par to būs paziņojuši konduktoram, netiks sodīti.
Jau ziņots, ka 2023.gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem Čehijas uzņēmuma “Škoda Vagonka” ražotajiem elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus pērn decembrī un šā gada janvārī regulāri piemeklēja dažādas ķibeles.
Pirmie divi Čehijas uzņēmumā “Škoda Vagonka” ražotie jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.
Šogad 1.augustā PV īpašumā bija 29 elektrovilcieni no kopumā paredzētajiem 32 vilcieniem. Atlikušo trīs sastāvu piegādi ražotājs “Škoda Vagonka” apņēmies īstenot līdz septembra beigām.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.
Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.
PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.