“Toyota Proace City Electric” akumulatoru no trīs fāžu pieslēguma mājās var pilnībā uzlādēt piecās stundās, bet no 100 kW līdzstrāvas ātrajai uzlādei 80% līmeni var sasniegt 30 minūtēs.
“Toyota Proace City Electric” akumulatoru no trīs fāžu pieslēguma mājās var pilnībā uzlādēt piecās stundās, bet no 100 kW līdzstrāvas ātrajai uzlādei 80% līmeni var sasniegt 30 minūtēs.
Publicitātes foto

Jaunais “Toyota” elektroauto – sadārdzināts 0

Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

Juku laikos autobūves jaunumu plūsma trūcīga. Taču pavisam apsīkusi tomēr nav. Šodien iepazīstamies ar ekoloģisku un vienlaikus izcili praktisku “Toyota” modeli, kurš turklāt dizaina jomā izcili nobalansējis uz slidenās šķautnes starp racionālo, bet “neinteresanto”, un pārlieku (un dārgi) izskaistināto “Proace City Electric”.

Akcentēts praktiskums

Šajos “Proace City” īpašs uzsvars ir likts uz praktiskumu, un elektriskās piedziņas izmantošana to nav mazinājusi. Tādējādi elektrisko versiju kravnesība un ietilpība ir tāda pati kā analogiem ar iekšdedzes dzinēju – līdz 4,4 m3 un 800 kg. Maksimālā kravnesība ir līdz 800 kg modelim ar standarta riteņu bāzi un līdz 750 kg – ar pagarināto (“Verso”). Abi elektriskie furgoni un “Verso” modifikācija spēj sakabē vilkt līdz 750 kg.

CITI ŠOBRĪD LASA

Lai sniegtu papildu pārliecību, visiem “Proace City Electric” un “Proace City Verso Electric” tiek nodrošināta piecu gadu apkope bez maksas.

“Toyota Proace City Electric” modelim ir 136 ZS (100 kW) elektromotors, kas vilkmi novada uz priekšējiem riteņiem. Litija jonu akumulators atrodas zem kravas nodalījuma grīdas, līdz ar to neietekmējot kravas telpas ietilpību. Akumulatoram ir 50 kWh ietilpība, kas ļauj ar pilnu uzlādi nobraukt 260–280 km (plānotais WLTP ciklā) un maksimāli sasniegt 135 km/h ātrumu.

Visas “Proace City Electric” versijas ir aprīkotas ar 11 kW trīs fāžu iebūvēto lādētāju (OBC). Automobiļa komplektā ir arī divi uzlādes kabeļi – pieslēgšanai gan pie mājsaimniecības elektroligzdas, gan pie privātās stacijas (“Wallbox”). Akumulatoru no trīs fāžu pieslēguma mājās var pilnībā uzlādēt piecās stundās. Ja auto pieslēdz 100 kW līdzstrāvas (DC) ātrajai uzlādei, 80% līmeni var sasniegt 30 minūtēs.

…bet kāpēc tik dārgs?

Plašais “Toyota Safety Sense” aktīvo drošības sistēmu klāsts ir standarta aprīkojumā visām “Proace City Verso Electric” versijām. To starpā ir avārijas bremzēšanas sistēma, braukšanas joslas asistents, ceļa zīmju atpazīšana un autovadītāja modrības uzraudzības sistēma.

Kopumā – lielisks pārvietošanās rīks “latvietim praktiskajam”. Un tikai pēdējā rindkopa autoru ziņojumā dara adresātu mazliet domīgu – “Toyota Proace City Electric” cena ir no 37 350 eiro, bet “Proace City Verso Electric” – no 39 000 eiro.” Auto kļuvis divreiz dārgāks par savu ļoti līdzīgo iekšdedzes priekšgājēju (pat ja ņemam vērā valsts solīto subsīdiju). Kāpēc?

Reklāma
Reklāma

Skaidras atbildes nav. 50 kW baterija varētu sadārdzināt šo par kādiem tūkstošiem septiņiem. Elektromotors nav dārgāks par iekšdedzes dzinēju. Labi – smagāks šis ir un tādēļ piekares jābūvē stiprākas. Dārgākas. Bet ne jau par 10 000 eiro! Arī “aktīvo drošības sistēmu klāsts” nez vai var būt tik krasa sadārdzinājuma cēlonis.

Kas tad? Laikam jau autoru bažas par nākotni ar vēl daudz dārgākām izejvielām, sarežģītāku piegāžu loģistiku.

SAISTĪTIE RAKSTI