Tālis Linkaits.
Tālis Linkaits.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Jaunais satiksmes ministrs pasaka, ko domā par “labo darbu čempioniem” 0

Nevienas nozares attīstībai pašlaik nav naudas, jo “labo darbu čempioni” (Zaļo un zemnieku savienības sauklis – red.) ir atstājuši mantojumā valsts 2019.gada budžeta projektu ar deficītu, intervijā “Neatkarīgajai” neapmierinātību paudis jaunais satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Lasīt citas ziņas

Pēc politiķa vārdiem, līdz ar to jaunās valdības vadībai regulāri nākas atrunāties, ka reformas varēs sākties tikai no 2020.gada.

Pēc Linkaita vārdiem, tomēr arī 2020.gadā viņš nevarot solīt nekādus brīnumus. “Varu tikai apstiprināt, ka 2020.gadā ceļu būve atradīsies finanšu bedrē. Netiks atrasts nekāds veids, lai tiktu šai bedrei garām.”

CITI ŠOBRĪD LASA

“Arī tagadējai valdībai prioritātes ir labklājība, izglītība, veselība un tikai pēc tam pārējās nozares, no kurām mēģinās vēl kaut ko izspiest prioritāro nozaru labā,” sacījis ministrs.

Viens no pirmajiem jautājumiem Linkaita darba kārtībā esot bijis par to, vai Satiksmes ministrija varētu kompensēt tos valsts izdevumu ierobežojumus, kādus valdība ir sev uzlikusi ar naudas rezervēšanu jauno pasažieru vilcienu pirkšanai.

Pēc ministra vārdiem, vilcienu iepirkuma jautājumā esot iespējami tikai divi scenāriji – “vai nu pateicība AS “Pasažieru vilciens” valdei par spēju novest konkursu līdz galam un skaidrība, kurā gadā jaunie vilcieni parādīsies, vai arī valdes nomaiņa un nākamais konkurss.”

“Otrais variants Latvijā nav nekas neparasts, bet es ļoti ceru, ka šoreiz tomēr izdosies konkursu veiksmīgi noslēgt”.

“Ja vilcienu piegādes līgums netiks noslēgts drīzā laikā, tad mēs vairs nedrīkstēsim turpināt “Pasažieru vilciena” konkursus par jauniem vilcieniem.”

“Valstij būs jārīko atklāts konkurss par pasažieru pārvadājumu tiesībām Latvijas teritorijā. Pasažieru vilcienam nebūs garantiju par uzvaru šādā konkursā,” piebildis Linkaits.

Ministrs ir iecerējis reformēt autobusu pārvadājumu maršrutu sistēmu.

“Tikai tagad ir atvēries iespēju logs, jo beidzas līgumi ar pasažieru pārvadātājiem. Mēs varam šogad izsludināt jaunu konkursu par visu sabiedriskā transporta maršrutu tīklu. Kamēr līgumi būs spēkā, var tikai kosmētiski pagrozīt pārvadājumu maršrutus, bet ne sistēmu kā tādu. Pārvadājumu sistēma ir juridiski nostiprināta ne sliktāk kā daudz biežāk piesauktā OIK.”

No esošā pārvadājuma tīkla pāri palikšot tāds, kas nepieciešams reģionālajai un vietējai satiksmei.

“Netiks dotēti starppilsētu pārvadājumi. Tas nozīmē, ka priekšā stāvošā reforma nozīmē patiešām lielas izmaiņas. Tomēr tas nenozīmē, ka mēs būtu iecerējuši kaut ko fantastisku.”

“Vienkārši ir jāpielāgo Latvijas kartei tas pārvadājumu dotēšanas modelis, kādu izmanto Igaunija. Tur valsts nedotē starppilsētu pasažieru komercpārvadājumus ar autobusiem. Savukārt reģionālajā un vietējā satiksmē tiks nodrošināts, ka cilvēki var aizbraukt uz attīstības centriem pietiekami civilizēti.”

Reklāma
Reklāma

“Šobrīd es to neapņemos apsolīt par 100%, bet izskatās tā, ka tur, kur pasažieru ir maz, pārvadājumi varētu būt bez maksas, jo viena vai divu pasažieru biļetes šo pārvadājumu pašizmaksu nosedz praktiski tieši tāpat, kā neviena biļete.”

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.