Jaunais satiksmes ministrs pasaka, ko domā par “labo darbu čempioniem” 0
Nevienas nozares attīstībai pašlaik nav naudas, jo “labo darbu čempioni” (Zaļo un zemnieku savienības sauklis – red.) ir atstājuši mantojumā valsts 2019.gada budžeta projektu ar deficītu, intervijā “Neatkarīgajai” neapmierinātību paudis jaunais satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).
Pēc politiķa vārdiem, līdz ar to jaunās valdības vadībai regulāri nākas atrunāties, ka reformas varēs sākties tikai no 2020.gada.
Pēc Linkaita vārdiem, tomēr arī 2020.gadā viņš nevarot solīt nekādus brīnumus. “Varu tikai apstiprināt, ka 2020.gadā ceļu būve atradīsies finanšu bedrē. Netiks atrasts nekāds veids, lai tiktu šai bedrei garām.”
“Arī tagadējai valdībai prioritātes ir labklājība, izglītība, veselība un tikai pēc tam pārējās nozares, no kurām mēģinās vēl kaut ko izspiest prioritāro nozaru labā,” sacījis ministrs.
Pēc ministra vārdiem, vilcienu iepirkuma jautājumā esot iespējami tikai divi scenāriji – “vai nu pateicība AS “Pasažieru vilciens” valdei par spēju novest konkursu līdz galam un skaidrība, kurā gadā jaunie vilcieni parādīsies, vai arī valdes nomaiņa un nākamais konkurss.”
“Otrais variants Latvijā nav nekas neparasts, bet es ļoti ceru, ka šoreiz tomēr izdosies konkursu veiksmīgi noslēgt”.
“Ja vilcienu piegādes līgums netiks noslēgts drīzā laikā, tad mēs vairs nedrīkstēsim turpināt “Pasažieru vilciena” konkursus par jauniem vilcieniem.”
Ministrs ir iecerējis reformēt autobusu pārvadājumu maršrutu sistēmu.
“Tikai tagad ir atvēries iespēju logs, jo beidzas līgumi ar pasažieru pārvadātājiem. Mēs varam šogad izsludināt jaunu konkursu par visu sabiedriskā transporta maršrutu tīklu. Kamēr līgumi būs spēkā, var tikai kosmētiski pagrozīt pārvadājumu maršrutus, bet ne sistēmu kā tādu. Pārvadājumu sistēma ir juridiski nostiprināta ne sliktāk kā daudz biežāk piesauktā OIK.”
No esošā pārvadājuma tīkla pāri palikšot tāds, kas nepieciešams reģionālajai un vietējai satiksmei.
“Vienkārši ir jāpielāgo Latvijas kartei tas pārvadājumu dotēšanas modelis, kādu izmanto Igaunija. Tur valsts nedotē starppilsētu pasažieru komercpārvadājumus ar autobusiem. Savukārt reģionālajā un vietējā satiksmē tiks nodrošināts, ka cilvēki var aizbraukt uz attīstības centriem pietiekami civilizēti.”
“Šobrīd es to neapņemos apsolīt par 100%, bet izskatās tā, ka tur, kur pasažieru ir maz, pārvadājumi varētu būt bez maksas, jo viena vai divu pasažieru biļetes šo pārvadājumu pašizmaksu nosedz praktiski tieši tāpat, kā neviena biļete.”