“RB Rail” pārstāve Līva Biseniece: “Šāda prakse, proti, pagaidu darbinieku noma, mūsu uzņēmumam kā pasūtītājam ir arī ļoti racionāla un ļaus ietaupīt. Projekts katrā attīstības fāzē mainās, un nepieciešamais darbinieku skaits katrā fāzē ir atšķirīgs.”
“RB Rail” pārstāve Līva Biseniece: “Šāda prakse, proti, pagaidu darbinieku noma, mūsu uzņēmumam kā pasūtītājam ir arī ļoti racionāla un ļaus ietaupīt. Projekts katrā attīstības fāzē mainās, un nepieciešamais darbinieku skaits katrā fāzē ir atšķirīgs.”
Foto: Zane Biseniece/LETA

Jauna tendence – darbinieku noma? 0

Ilmārs Randers, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Lasīt citas ziņas

Baltijas valstu kopuzņēmums AS “RB Rail” izsludinājis iepirkumu par pagaidu darbinieku nomu uz diviem gadiem, tā prognozētā līgumcena ir 5,5 miljoni eiro, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) informācija. Pieteikšanās termiņš – 29. oktobris.

“RB Rail” pārstāve Līva Biseniece informējusi, ka iepirkums paredzēts uz diviem gadiem, to izmantos visās trijās Baltijas valstīs.

CITI ŠOBRĪD LASA
“Primāri iepirkums nepieciešams, lai nodrošinātu darbinieku piesaisti īstermiņa darbiem.

Šāda nepieciešamība projektā rodas gadījumos, kad paredzēts veikt konkrētus vienreizējus uzdevumus, kā arī situācijās, kad paredzams straujš darba apjoma pieaugums, bet nav racionāli veidot jaunas pastāvīgas štata vietas.

Tāpat īstermiņa darbinieku noma ir plānota gadījumos, kad pastāvīgo darbinieku atlase aizņem ilgu laiku. Lai atrastu ātrgaitas, Eiropas platuma dzelzceļa ekspertus, kandidātu atlase notiek gan Baltijas valstīs, gan citviet Eiropā un var aizņemt pat vairāk nekā sešus mēnešus,” informējusi “RB Rail” pārstāve.

Sarunā ar “Latvijas Biznesu” Līva Biseniece apstiprināja, ka Latvijā pagaidām neesot pierasts izmantot pagaidu darbiniekus. Taču pasaulē lielos infrastruktūras projektos šādu pieeju izmantojot bieži un ļoti plaši. “Kā tas notiks praktiski – detaļās šobrīd vēl nevarēšu paskaidrot. Vispār iepirkuma galvenā doma ir atrast partnera organizāciju, kas šādus darbiniekus atrod un vajadzīgā brīdī piegādā.

Šādu uzņēmumu citās valstīs ir diezgan daudz – viņi atrod, atlasa, instruē un pēc pieprasījuma atsūta pasūtītājam.

Tas nav tā, ka mūsu personāla daļa katru speciālistu meklēs atsevišķi. Domājam, ka iepirkuma rezultāts būs kāda starptautiska uzņēmuma sadarbība ar vietējo, kas būs spējīgs šādu pakalpojumu sniegt. Kombinācijā: starptautiskais un vietējais darbinieku atlases uzņēmums.

Šāda prakse mūsu uzņēmumam kā pasūtītājam ir arī ļoti racionāla un ļaus ietaupīt. Projekts katrā attīstības fāzē mainās, un nepieciešamais darbinieku skaits ir ļoti atšķirīgs. Protams, ir un būs pamata darbinieki, kuri nodrošina un uzrauga visas galvenās funkcijas, bet īstermiņa un mainīgajiem pienākumiem piesaistīsim pagaidu speciālistus,” skaidroja Biseniece.

Plānotais speciālistu loks ietver dažāda profila inženierus, projekta vadības un kontroles speciālistus, kā arī darba drošības un vides aizsardzības speciālistus.

Iepirkuma summa rēķināta, balstoties uz plānoto darba apjomu nākamajos divos gados visās trīs Baltijas valstīs.

“RB Rail” ir Latvijas, Lietuvas un Igaunijas kopuzņēmums, kas izveidots, lai koordinētu “Rail Baltica” projekta īstenošanu. “RB Rail” ir atbildīgs par dzelzceļa projekta izstrādi, būvniecību un mārketinga aktivitātēm. Kompānijas akcionāri ir Latvijas “Eiropas dzelzceļa līnijas”, Igaunijas “Rail Baltic Estonia” un Lietuvas “Rail Baltica Statyba”.

Jau ziņots, ka “Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Reklāma
Reklāma

Paredzēts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka “Rail Baltica” dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026. gadā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.