Jauna tendence – darbinieku noma? 0
Ilmārs Randers, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Baltijas valstu kopuzņēmums AS “RB Rail” izsludinājis iepirkumu par pagaidu darbinieku nomu uz diviem gadiem, tā prognozētā līgumcena ir 5,5 miljoni eiro, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) informācija. Pieteikšanās termiņš – 29. oktobris.
“RB Rail” pārstāve Līva Biseniece informējusi, ka iepirkums paredzēts uz diviem gadiem, to izmantos visās trijās Baltijas valstīs.
Šāda nepieciešamība projektā rodas gadījumos, kad paredzēts veikt konkrētus vienreizējus uzdevumus, kā arī situācijās, kad paredzams straujš darba apjoma pieaugums, bet nav racionāli veidot jaunas pastāvīgas štata vietas.
Tāpat īstermiņa darbinieku noma ir plānota gadījumos, kad pastāvīgo darbinieku atlase aizņem ilgu laiku. Lai atrastu ātrgaitas, Eiropas platuma dzelzceļa ekspertus, kandidātu atlase notiek gan Baltijas valstīs, gan citviet Eiropā un var aizņemt pat vairāk nekā sešus mēnešus,” informējusi “RB Rail” pārstāve.
Sarunā ar “Latvijas Biznesu” Līva Biseniece apstiprināja, ka Latvijā pagaidām neesot pierasts izmantot pagaidu darbiniekus. Taču pasaulē lielos infrastruktūras projektos šādu pieeju izmantojot bieži un ļoti plaši. “Kā tas notiks praktiski – detaļās šobrīd vēl nevarēšu paskaidrot. Vispār iepirkuma galvenā doma ir atrast partnera organizāciju, kas šādus darbiniekus atrod un vajadzīgā brīdī piegādā.
Tas nav tā, ka mūsu personāla daļa katru speciālistu meklēs atsevišķi. Domājam, ka iepirkuma rezultāts būs kāda starptautiska uzņēmuma sadarbība ar vietējo, kas būs spējīgs šādu pakalpojumu sniegt. Kombinācijā: starptautiskais un vietējais darbinieku atlases uzņēmums.
Šāda prakse mūsu uzņēmumam kā pasūtītājam ir arī ļoti racionāla un ļaus ietaupīt. Projekts katrā attīstības fāzē mainās, un nepieciešamais darbinieku skaits ir ļoti atšķirīgs. Protams, ir un būs pamata darbinieki, kuri nodrošina un uzrauga visas galvenās funkcijas, bet īstermiņa un mainīgajiem pienākumiem piesaistīsim pagaidu speciālistus,” skaidroja Biseniece.
Iepirkuma summa rēķināta, balstoties uz plānoto darba apjomu nākamajos divos gados visās trīs Baltijas valstīs.
“RB Rail” ir Latvijas, Lietuvas un Igaunijas kopuzņēmums, kas izveidots, lai koordinētu “Rail Baltica” projekta īstenošanu. “RB Rail” ir atbildīgs par dzelzceļa projekta izstrādi, būvniecību un mārketinga aktivitātēm. Kompānijas akcionāri ir Latvijas “Eiropas dzelzceļa līnijas”, Igaunijas “Rail Baltic Estonia” un Lietuvas “Rail Baltica Statyba”.
Jau ziņots, ka “Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka “Rail Baltica” dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026. gadā.