Jaunā OCTA polišu iegādes kārtība var sadārdzināt auto cenas 1
Tapuši grozījumi auto īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas jeb OCTA likumā, ar kuriem plānots uzdot tirgotājiem pirkt OCTA polises tiem pārdošanai nodotiem spēkratiem. Lai gan grozījumi ļaus auto pārdevējiem izvairīties no nepatīkamiem pārsteigumiem, spēkratu tirgotāji tāpēc pieļauj auto cenu kāpumu, vēstīja “LNT Ziņas”.
Apdrošinātāji un Ceļu satiksmes drošības direkcija saskatījušas problēmas tajā, kad auto nododot tirdzniecībā, iepriekšējā īpašnieka polise joprojām ir spēkā, un, ja ar šo auto notiek negadījums, tas ietekmē šā īpašnieka nākamās polises cenu, kuru nosaka, ņemot vērā bonus malus jeb piemaksu un atlaižu sistēmu, tā norāda Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja pārstāvis.
“Tirdzniecības uzņēmums taisa dažādas braucienus ar klientiem un joprojām strādā vecā īpašnieka polise, kas īpaši pareizi nav. Ja īpašnieks uzskatot, ka transportlīdzeklis ir pārdots, pēc tam izrādās, ka viņam samazinās bonus malus klase, jo, izrādās, bijis negadījums ar viņa transportlīdzekli, kur jau uzskata ne par savu, situācija ļoti nepatīkama,” teic LTAB valdes loceklis Juris Stengrevics.
Pirmdien Ministru kabineta komiteja atbalstījusi ieceri mainīt OCTA polises iegādes nosacījumus, un, ja stāsies spēkā jaunie likuma grozījumi, tad auto pārdevējs varēs izbeigt veco polisi, saņemt naudu par neiztērēto polises laiku, un jaunā polise tad būs jāiegādājas uzņēmējam, kurš apņēmies auto tirgot.
Lai arī no pirmā acu uzmetiena auto tirgotāji redz iespējas šādā veida sakārtot OCTA polises iegādes sistēmu, tomēr iedziļinoties situācija vairs neliekas tik vienkārša. Tur paveras ļoti daudz dažādu neatrisinātu lietu – norāda auto plača “Pro Vento” direktors Uģis Vītols.
“Ja man ir jāpērk tagad OCTA, tad minimālais OCTA termiņš ir trīs mēneši, tātad, lai izbrauktu vienu kvartālu ar klientu izmēģināšanai, man jāpērk OCTA vismaz uz trim mēnešiem. Ja attālinātā pārrakstīšana – ja viens pilsonis pārdevis otram, savu OCTA noanulē, tad kurš tajā brīdī pirks to OCTA?” jautā Vītols.
Auto pārdot izdodas dažādi – nedēļas, mēneša vai pusgada laikā. Līdz ar to, ja tirgotājam būs jāpērk OCTA polise uz trim mēnešiem, tas varētu sadārdzināt pašu auto. “Protams, ka par to maksā beigās patērētājs, kaut kādā veidā katrs komersants šo izdevumu absolūti ietvers kaut kādā mašīnas cenā un kaut kādā brīdī viņš arī to no pircēja paņems, ar to jārēķinās,” saka Vītols.
Tirgotājs aicina apsvērt iespēju šajos gadījumos OCTA polises iegādes vietā izlīdzēties ar tā saucamajiem sarkanajiem tirdzniecības numuriem, kurus šobrīd gan var lietot tikai Latvijā nereģistrētiem auto.