Katra situācija jāvērtē individuāli 5
Sarunās ar pasažieriem secinu, ka cilvēki ar jaunajām biļešu cenām vēl nav īsti samierinājušies. “Katru reizi, kad norēķinos, jaunā biļešu cena rada nepatīkamu sajūtu,” teic Andris. “Bet man, tāpat kā daudziem citiem, nav citu iespēju. Ir jānokļūst no vienas vietas uz citu, tātad biļete ir jāpērk. Braukt par zaķi negribu, jo tad, ja noķers kontrole, tas sanāks vēl ievērojami dārgāk.”
Lai arī sabiedrībā bijuši dažādi protesti pret jaunajām biļešu cenām, arī aicinājumi boikotēt Rīgas sabiedrisko transportu, biļešu kontrolieriem nešķiet, ka būtu būtiski samazinājusies pasažieru plūsma. Savukārt centienus aktīvāk apiet biļešu kontroli “RS” pārstāvji vērtē kā nesekmīgus. Viens no šādiem mēģinājumiem ir izveidotā mobilā lietotne, kas tās lietotājiem tālrunī ļauj apmainīties ar informāciju un uzrādīt biļešu kontrolieru atrašanās vietas. Paši kontrolieri gan neuzskata, ka tas būtiski ietekmētu situāciju: pirmkārt, visiem šīs tehnoloģijas nav pieejamas, otrkārt, kontrole pārvietojas no viena punkta uz otru, treškārt, tas neattur bezbiļetniekus turpināt savu iesākto maršrutu.
“Ir dienas un maiņas, kad nesastopam nevienu bezbiļetnieku, bet ir arī dienas, kad soda kvītis izrakstām vienu pēc otras,” atzīst I. Vucina. Kontrolieri atzīst: katra situācija, kurā pasažierim būtu jāmaksā sods, jāvērtē individuāli. “Ja pensionāre pārpildītā trolejbusā nav paspējusi reģistrēt savu e-talonu, būtu necilvēcīgi viņu sodīt. Bet arī tad jāvērtē apstākļi – vai tā ir nevarēšana vai negribēšana. Iespēju robežās cenšamies būt cilvēcīgi un no pasažieriem sagaidām to pašu,” teic M. Romančuks.