To, ka seksuālās izglītības tematika gana bieži var radīt pārpratumus, apliecina arī D. Apteram uzdotais jautājums “no zāles”. Somu eksperts uzskaitīja, ka seksuālā veselība balstās uz trim pīlāriem: seksuālo tiesību atzīšanu, seksuālo izglītību un konfidenciāliem augsta līmeņa pakalpojumiem. “Vai jūs gribat teikt, ka bērniem ir tiesības uz seksuālajām attiecībām? Kā tas iet kopā ar vecāku lomu? Ja nu vecāki neatbalsta to, ka bērni uzsāk seksuālās attiecības?” vaicāja aktīva mamma Jana Simanovska. “Tās, ko minēju, nav tiesības uz seksuālām attiecībām,” paskaidroja D. Apters. “Tās ir tiesības uz savu dzimumu, uz dzīvību, uz informāciju.” 9
Viņš pastāstīja, ka Somijas skolās dzimumizglītība ir obligāta kopš 1970. gada (Zviedrijā pat kopš 1955. gada). Atsevišķa mācību priekšmeta gan nav, šī tematika iekļauta veselības mācībā. Seksuālā izglītība neattiecas tikai uz attiecību fiziskajiem aspektiem, tajā iekļauta arī, piemēram, emocionālie un sociālie aspekti. Kopš tā ieviesta, ziemeļvalstī būtiski samazinājies pusaudžu grūtniecību skaits, kā arī jauniešu saslimšana ar seksuāli transmisīvajām slimībām. Jāpiebilst gan, ka Somijā ne tikai izglīto par seksuālajiem jautājumiem. Tur pieejami arī bezmaksas kontracepcijas līdzekļi, kuru iegādi jau kopš 1972. gada finansē pašvaldības. Dati liecina: ap gadsimtu miju, kad Somijā bija ekonomiskā krīze un bezmaksas kontracepcijas līdzekļi dažus gadus vairs nebija tik pieejami, pusaudžu grūtniecību skaits atkal pieauga.
Semināru organizēja domubiedru grupa “Cenzūrai nē!”, kas iebilst pret iespējamu cenzūras ieviešanu un veselības izglītības ierobežošanu skolās.