Meklē bērnos labo 0
Kā gan fizkultūras skolotāja var palīdzēt bērniem visos mācību priekšmetos, kuros uzdod mājasdarbus?
“Institūtā stipri mācīja fiziku, ķīmiju un anatomiju, taču ar to, protams, nepietika. Nācās papildināt zināšanas dažādos kursos. Mācot bērnus, esmu mācījusies pati. Jo sevišķi man tagad patīk matemātika. Tajā varu palīdzēt tikt galā ar jebkuru uzdevumu,” atbild A. Zakse. Saņemot klasi, A. Zakse no kolēģiem cenšas kaut ko uzzināt par katru bērnu: “Ja man pasaka, ka divi līdz trīs ir tādi, ar kuriem es netikšot galā, kas mānīsies, kausies, pievēršu šiem bērniem īpašu uzmanību, taču es cenšos viņos saskatīt un izcelt tieši to labo. Bērniem ir jāuzticas, tad viņi uzticēšanos arī attaisnos.”
Pirms vairākiem gadiem Ezerkrastu skolā iestājās vairāki skolēni, kuri nebija spējuši pabeigt 9. klasi citās skolās un tika no tām izmesti. Viņi cerēja, mācoties 9. klasē otru gadu, tomēr tikt pie pamatskolas diploma. Visus šos bērnus salika vienā speciāli viņiem izveidotā 9. klasē. Visi atteicās ņemt audzināšanā šādu otrgadnieku klasi, bet A. Zakse, kaut arī tielējās, tomēr piekrita. Skolotāja joprojām priecājas un lepojas, ka visi šīs klases skolēni tikuši pie pamatskolas diploma. “Strādāju individuāli ar katru bērnu,” stāsta A. Zakse. “Ar daļu skolēnu izdevās visu sarunāt, bet pret citiem vajadzēja būt stingrākai, vest pie direktores. Feini bērni bija, tikai negribēja mācīties. Bija tādi, kam jau 18 gadu, bet pamatskolas diploma vēl nav.”
Tieši gandarījums, kas rodas, kad kāds palaidnis beidzot sāk mācīties un pabeidz skolu, ir tas, kas A. Zaksei visvairāk patīk skolotājas darbā. Viņa gan neslēpj, ka ne vienmēr darbam ir panākumi. Gadās, ka skolotājs nopūlas, cenšoties motivēt jauno cilvēku mācīties, bet rezultāta nav. Šad tad skolēni ir ļoti dusmīgi, ka skolotāja pieprasa mācīšanos, taču ar laiku katrs saprot izglītības vērtību un pēc izlaidumiem A. Zaksei mājās ne tikai vāzes, bet pat spaiņi pilni ar puķēm.