VSAA nesniedz pa telefonu informāciju par pensiju. Kāpēc? 12
“Vēlējos uzzināt, par kādu summu palielināsies mana pensija un ko dzīvei nepieciešamo tad varēšu iegādāties,” raksta Ilmārs Kopštāls no Durbes novada.
“Zvanīju uz sociālās apdrošināšanas aģentūras Liepājas nodaļu. Nosaucu visus savus datus un lūdzu paskaidrojumu par pensijas palielinājumu. Man atbildēja: “Šādus izskaidrojumus telefoniski nesniedzam, varat ierasties personīgi.” Nestāstīšu, ko nozīmē man vai citiem veciem, slimiem pensionāriem nokļūt līdz Liepājai no tālākiem lauku nostūriem, kur nekursē sabiedriskais transports. Vai iestādēs esošie telefoni nav domāti klientu apkalpošanai?”
Atbild Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) pārstāve Iveta Daine: “Pa telefonu informācija par pensionāra pensijas apmēru netiek sniegta, jo nav iespējams identificēt personu. Proti, nav iespējams pārliecināties, ka zvanītājs prasa par sevi. Pensijas apmērs ir ierobežotās pieejamības informācija (jo skar personas privāto dzīvi) un Informācijas atklātības likums nosaka, ka šāda informācija jāpieprasa rakstveidā. Pensionāri, kuri lieto internetu, var uzdot jautājumu, rakstot elektroniski [email protected], norādot personas kodu.” Ja nav interneta, tad var uzrakstīt vēstuli, lūgt kādu to aiznest uz pastu un nosūtīt VSAA nodaļai. Vēstule ir noteikti pašam jāparaksta.