Jānis Birks: Nesaprotu, kāpēc jāčakarē Rīgas maģistrālo tranzīta ielu? 50
“Rīga ir plānota pagājušā gadsimta sākumā, tās šaurās ielas un visas problēmas, kas ir, tas viss ir jāņem vērā,” komentāru RīgaTV 24 raidījumā “Preses klubs” sniedz Jānis Birks, Latvijas Jūras medicīnas centra valdes priekšsēdētājs, NA biedrs, bijušais Rīgas mērs.
Pilsētā nav Rīgas transporta attīstības koncepcijas, plāna jeb mērķa. “Ja mēs gribam runāt par veloceliņiem, tad vispirms mums jānodrošina sabiedriskais transports, lai cilvēkiem būtu alternatīva,” Birks oponē neseno protestu pret veloceliņa nodzēšanu uz Čaka ielas.
Viņš atklāj, ka daudzus gadus runāts arī par dzelzceļa integrāciju pilsētā. “Tas būtu sabiedriskā transporta plūsmā integrēts dzelzceļš, kas loka veidā iet caur visai Rīgai. Tā būtu milzīga vērtība, ko pielāgot pilsētnieku vajadzībām,” bijušais Rīgas mērs skaidro.
Lai attīstītu veloceliņus, ir jādod alternatīvas – vispirms jāsakārto sabiedriskā transporta plūsma. “Tagad ir noticis otrādāk!” viņš uzskata.
“Ja jūs pa Čaka ielu paskaitītu, cik tur ir to velobraucēju, kuri izmanto veloceliņu, un saskaitītu laika vienībā transportus – autobusus, trolejbusus un to pasažierus, tad tas būtu vienos vārtos par labu sabiedriskajam transportam. Tad jautājums, kāpēc prioritāte ir tieši velo atbalstošai iedzīvotāju grupai?” Birks jautā.
Viņš arī nesaprot, kāpēc, ja Čaka ielai ir paralēlā iela Barona iela, kur ir veloceliņš abos virzienos, cilvēki neizmanto to? “Kāpēc vajag sačakarēt tranzīta maģistrālo ielu pilsētā, kas ved no viena uz otru tiltu?” Latvijas Jūras medicīnas centra valdes priekšsēdētājs jautā.
Problēma Rīgas domē šobrīd ir tā, ka viņi vairāk uzticas sev, nevis speciālistiem, Birks komentē un lūdz tomēr vērsties šajos jautājumos pie speciālistiem.