Jānis Abāšins par strīdīgiem apdrošināšanas gadījumiem: Grēko abas puses 40
Viesojoties TV24 raidījumā “Preses klubs”, Jānis Abāšins, Latvijas apdrošinātāju asociācijas prezidents un Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas biroja vadītājs, runājot par strīdīgiem apdrošināšanas gadījumiem, vērsa uzmanību, ka grēko abas puses – gan klients, gan apdrošinātājs.
Saistībā ar vētru un lietavām, kas plosījās Latvijā nedēļas sākumā, publiski pieejama informācija, ka apdrošinātāji saņēmuši atlīdzību pieteikumus aptuveni septiņu miljonu eiro apmērā.
Abāšins raidījumā sacīja: “Skaidrs, ka kaut kādi pārpratumi būs un skaidrs, ka ir gadījumi, kad abas puses mazliet grēko. Viens ir tas, ka klients nopērk kaut kādu mikro vai pašu minimumu, un tad, kad kaut kas gadās, tad viņam liekas, ka apdrošinātājam par visu ir jāmaksā. Tā nebūs.
No otras puses, attiecīgi apdrošinātājs, tajā pārdošanas momentā varbūt ne tik labi nostrādā un ne visu izstāsta tam klientam. Tur atkal apdrošinātāja pusē mazliet grēks – savi produkti ir labāk jāizstāsta.”
Latvijas apdrošinātāju asociācijas prezidents uzsver: “Ja mēs skatāmies vispārējo situāciju, tad pēdējos trijos, četros gados visā Eiropā ir ieviests katram apdrošināšanas produktam, arī pie mums tas ir, tā saucamais pamatinformācijas dokuments, kur attiecīgi uz vienas vai divām A4 lapām pamatlietas ir uzrakstītas.”
“Ja klients negrib lasīt to garo līgumu, kas ir, teiksim, uz kādām 8 vai 10 lapām, izlasām to infografiku, kas ir uz vienas vai divām lapām, tur tās pamatlietas ir izstāstītas. Tad arī šādu gadījumu un šādu pārpratumu būs daudz mazāk,” usver Abāšins.
Bet tā tendence ir, ka to kaķu maisā ir arvien mazāk, pateicoties šim te pamatdokumentam, un otra lieta, ka arī šādi gadījumi, apdrošināšanas nozarei kā tādai, nāks tikai par labu.
Ar šīm darvas karotēm ir jāstrādā, jāmācās labāk pārdot, jāmācās skaidrāk skaidrot, jo apdrošināšanas nozare ir sarežģīta, līdz ar to nozarei arī šādi gadījumi nāks tikai par labu.”