– Vai SM ir gatava arī situācijai, ka ES sankcijas un Krievijas atbildes sankcijas kļūs vēl stingrākas? 21
– Jā, protams. Es uzskatu, ka Latvijai kopīgi ar sabiedrotajiem jādara viss iespējamais, lai mazinātu situācijas eskalēšanos Ukrainā. Ja šo mērķi var sasniegt ar sankciju pastiprināšanu, tad tas jādara bez raizēšanās par iespējamiem zaudējumiem. Tas ir arī mūsu pašu drošības jautājums! Jāsaprot, ka pēc Ukrainas nākamie varam būt mēs. Nekāda nauda nav tā vērta, lai mēs riskētu zaudēt to, ko pirms nedaudz vairāk kā 20 gadiem izcīnīja mūsu vecāki un vecvecāki. Katrā ziņā man kā jaunajam politiķim būtu kauns skatīties acīs tiem cilvēkiem, kuri izcīnīja Latvijas brīvību, ja mēs tagad īslaicīga ekonomiska ieguvuma dēļ atteiktos ieviest sankcijas pret agresorvalsti.
– Tas gan ir zināmā pretrunā ar nupat izskanējušo informāciju, ka tieši Latvija nobremzējusi sankciju ieviešanu pret “Krievijas dzelzceļa” vadību.
– Nevaru komentēt šo jautājumu, jo manā rīcībā nav tādas informācijas.
– Drošības policija savā gada pārskatā šopavasar norādīja, ka Latvijas tranzīta lielā atkarība no Krievijas ir drauds mūsu drošībai. Vai tam var piekrist? Un, ja var, tad ko SM dara, lai mazinātu šo draudu?
– Protams, DP paziņojumam ir pamats. Tādēļ mēs pastāvīgi braucam, meklējam jaunus tranzīta koridorus un jaunas iespējas. Uzskatu, ka mums tas ļoti labi izdodas. Mēs spējam piesaistīt jaunas kravas. Piemēram, jaunie sadarbības līgumi ar Ķīnu pavērs pilnīgi jaunu dimensiju šim jūrasceļam. Riski, protams, pastāv, bet tas nav nekas tāds, ko mēs nespētu pārvarēt.