Foto – LETA

Pēc Ukrainas nākamie varam būt mēs. Saruna ar Viktoru Valaini 21

Eiropas – Krievijas sankciju kari un valdības atbalsta pasākumu vilcināšanās radījuši satraukumu Latvijas tranzīta nozares pārstāvjos. Vissmagāk cietuši autopārvadātāji, it īpaši pārtikas pārvadātāji. “No 14,5 tūkstošiem mašīnu vismaz pusotrs tūkstotis ir refrižeratori. Tagad tie lielākoties stāv malā un uzņēmēji mēģina kompensēt zaudējumus ar cita veida pārvadājumiem, tomēr konkurence ir liela un zaudējumi jāmēra vairākos desmitos miljonu eiro, bet valsts atbalsts pagaidām ir tikai solījumu līmenī,” stāsta biedrības “Latvijas auto” prezidents Valdis Trēziņš. Salīdzinoši mazāk sankcijas skārušas ostas, bet, piemēram, Ventspils ostai tās radot 500 000 eiro zaudējumus mēnesī no negūtas peļņas, jo Eiropas noteiktie ierobežojumi attiecas uz tanku ražotāju “Uralvagonzavod”, kas paralēli nodarbojas arī ar ogļu ieguvi, ko mēdza eksportēt caur Ventspils ostu. Kā Satiksmes ministrija (SM) domā palīdzēt tranzītuzņēmējiem – par to sarunājos ar ministrijas parlamentāro sekretāru Viktoru Valaini.

Reklāma
Reklāma
7 iemesli, kāpēc jūs nespējat zaudēt svaru pat, ja pārtiekat tikai no vienas salāta lapas
RAKSTA REDAKTORS
Bez vainas vainīgs? Mirklī, kad trīs bērnu tēva Artūra kontā ienāca 200 eiro, viņš kļuva par bīstamu krāpnieku!
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
Lasīt citas ziņas

– Pārvadātāji jau satraukušies par Krievijas pretsankciju ietekmi. Kādi ir SM vērojumi par notiekošo nozarē?


– Statistika liecina, ka pašlaik mūsu tranzīta uzņēmumi kopumā strādā tādā pašā līmenī kā pērn. Rīgas un Liepājas ostas uzrāda pat nelielu pieaugumu salīdzinājumā ar pagājušo gadu. Arī dzelzceļa kravu apjoms ir nedaudz pieaudzis. Tātad mūsu tranzītkoridors ir ļoti konkurētspējīgs un, pateicoties savai kvalitātei, turas par spīti visām sankcijām. Taču mums jau ir pirmie cietēji, un tie ir autopārvadātāji, kas atrodas būtiska kravu apjoma krituma priekšā. Taču mēs jau to paredzējām un sākām aktīvi strādāt pie plāna, ko darīsim. Jau pirms trīs mēnešiem Saeimas tribīnē runāju par kravu pārvadātāju atbrīvošanu no auto ekspluatācijas nodokļa. Šobrīd šāds likumprojekts apstiprināts Ministru kabinetā un nosūtīts saskaņošanai uz 
Briseli.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.