Jakrins: Rīgas ielu un Salu tilta remontētāji šogad iekļāvušies termiņos 0
Rīgas ielu remontdarbu veicēji šogad iekļāvušies visos līgumos noteiktajos termiņos, tomēr dažiem būvniekiem piemēroti sodi par neatbilstošu satiksmes organizāciju, pirmdien žurnālistiem pastāstīja Rīgas domes Satiksmes departamenta pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins.
Jakrins: Patlaban būvnieki iekļaujas visos termiņos
Pirmdien Rīgas domes vadība apsekoja Salu tiltu, kur notiek otrās kārtas remontdarbi. Tās laikā plānots rekonstruēt satiksmes pārvadu pār Krasta ielu, satiksmes pārvadu Lucavsalā, tiltu pār Bieķengrāvi un estakādes pār Bieķengrāvi Kārļa Ulmaņa gatvē.
Patlaban būvnieki iekļaujoties visos termiņos un, kā norādīja Jakrins, vairākos posmos tilts būtība tiek būvēts no jauna, jo mainīti tiek visi tilta seguma slāņi. Arī braucamā daļa būs ap aptuveni pusmetru augstāka nekā ir tagad. Patlaban darbi norit vairākos objekta posmos – estakādē pār Bieķengrāvi, uz tilta pār Bieķengrāvi, pārvadā pār Lucavsalu un četrās estakādes Zaķusalā, kā arī pārvadā pār Krasta ielu.
Salu tilta pārbūves darbus veic PS “ACB un Tilts” un veicamo darbu kopējās izmaksas sastāda 19,6 miljonus eiro.
Foto galerija: LETA
Runājot par kopējiem ielu remontdarbiem, Jakrins atgādināja, ka šogad lielākās pārmaiņas Rīgā piedzīvoja Brīvības un Merķeļa iela, kā arī Kalpaka bulvāris posmā no Brīvības ielas līdz Krišjāņa Valdemāra ielai.
Pēc Jakrina teiktā, šogad visu ielu remontētāji ir iekļāvušies paredzētajos termiņos un nevienam sods par kavējumiem piemērots nav, taču dažiem sodi ir uzlikti par neatbilstošu satiksmes organizāciju. “Tomēr arī šajā jomā ir uzlabojumi gan no kontroles puses, gan pašu būvnieku izpratnes par to, kā būvniecības zonai jāizskatās. Arī sūdzības no sabiedrības šogad ir ievērojami mazāk, līdz ar to – kopumā mēs šogad esam daudz apmierinātāki ar remontu sezonu kā citos gados,” pauda Jakrins.
Viņš gan norādīja, ka joprojām nereti problēmas sagādā tieši būvdarbu projektēšana, kā rezultātā šogad aizkavējusies, piemēram, Krasta ielas un Brasas pārvada pārbūve. Par šiem kavējumiem projektētājiem piemēroti maksimālie iespējamie sodi – 10% no līgumsummas.
Neviena no šogad remontētajām ielām gan nav nodota ekspluatācijā, jo vēl notiek attiecīgo dokumentu sagatavošana. Pēc Jakrina teiktā, Brīvības ielas, Merķeļa ielas un Kalpaka bulvāra seguma atjaunošanā šogad ieguldīti aptuveni seši miljoni eiro.
Šogad sola uzsākt arī Brasas pārvada pārbūvi
Departaments tomēr apņēmies vēl šogad uzsākt gan Krasta ielas, gan Brasas pārvada pārbūvi. Kā aģentūra LETA noskaidroja departamentā, Krasta ielas būvdarbu iepirkums ir noslēdzies un tajā uzvarējusi būvfirma “Binders”. Patlaban tiekot izvērtēti būvuzraudzības iepirkuma pretendenti un tiklīdz līgums ar būvuzraugiem būs noslēgts – Krasta ielā varēs sākties remontdarbi.
Iepirkumā par satiksmes pārvada pār dzelzceļu pie Brasas stacijas pārbūvi pieteikušies divi pretendenti, no kuriem viens – SIA “Viadukts” – iesniedzis sūdzību par iepirkuma nolikumu, kuru vēl jāizskata Iepirkumu uzraudzības birojam.
Pēc departamenta pārstāvja teiktā, galvenie nākamgad plānotie ielu remontdarbi skars Bruņinieku ielu, Sporta ielas posmu līdz Skanstes ielai, Vanšu tiltu, kā arī Aleksandra Čaka ielu. “Čaka ielas darba ritējums būs līdzīgi kā Brīvības ielā, jo daudzos kvartālos arī komunikāciju turētāji desmitiem gadu nav veikuši remontdarbus. Tādēļ vispirms darbus veiks viņi un tikai tad mēs,” sacīja Jakrins, norādot, ka patlaban ir grūti prognozēt, cik ilgu laiku tas varētu prasīt.
Tāpat viņš norādīja, ka Čaka ielai plānots veikt seguma atjaunošanu, nevis ielu pilnībā pārbūvēt. Šogad, kad iedzīvotāji bija vērsušies domē ar lūgumu Brīvības ielā izveidot velojoslu, pašvaldība sacīja, ka, pilnībā nepārbūvējot ielu, tas nav iespējams. Arī runājot par Čaka ielas atjaunošanu Satiksmes departamenta pārstāvis nevarēja solīt, ka velojosla tajā tiks izveidota, vien norādīja, ka departaments mēģinās izplānot darbus tā, lai ievērotu maksimāli lielākas sabiedrības daļas intereses.
Aģentūra LETA jau vēstīja, ka pērn vairākiem Rīgas ielu remontētājiem tika piemēroti sodi par to, ka būvdarbi netika pabeigti līgumā paredzētajos termiņos. Tā, piemēram, būvfirmai “A.C.B.” par kavētajiem ceļu remontiem kopumā bija jāatmaksā pašvaldībai 64 700 eiro.