Jakrins par “legālajiem imigrantiem”, “rail Baltica” un cik būtiska loma tajā būs kazakiem un uzbekiem 37
Nesen Latvijas medijos bija ziņas, ka uzņēmējiem piedāvā īrēt darbaspēku – to formē caur Poliju un lielos daudzumos šie cilvēki iebrauc no Kazahstānas. Viss ir sarūpēts, algas, apdrošināšanas, tas ir pilnīgi legāli. Tā var ievest milzīgas masas. bet pēc tam, kad šim cilvēkam beidzas uzturēšanās atļauja, vai viņš pazūd? jau Neviens neizseko, vai viņš aizbrauc! Šo faktu TV24 raidījums “Nacionālo interešu klubs” aicināja komentēt Emīlam Jakrinam, bijušajam Rīgas domes Satiksmes departamenta direktoram (Latvija pirmajā vietā).
“Situācija ir tāda – es vadu vairākas inženierkompānijas, arī ar dzelzceļu daudz strādāju. ir pavisam vienkārši – fiziski darba roku Latvijā vairs nav! Tiek uzskatīts, ka par to naudu, ko šie Vidusāzijas cilvēki saņem, neviens eiropietis nestrādās. Iebraucēji arī ir cītīgāki,” atzīst Jakrins.
Jakrins atgādina, ka jau agrāk izteicies, ka daudz un lielu projektu Latvijā nav, celtniecībā ir uz rokas pirkstiem skaitāmi, bet tur viss notiek super legāli. “Neesmu dzirdējis ne par vienu nelegālu uzbeku celtnieku, jo šo ir viegli kontrolēt. Būvniecības valsts inspekcija it sevišķi lielajos valsts objektos vienmēr ir klāt!”
Es neesmu dzirdējis par šādu masveida problēmu ar viesstrādniekiem, norāda politķis, tomēr akcentē, ka, piemēram, dzelzceļa sfērā kazahi un uzbeki ir risinājums, kā vispār kaut ko uzbūvēt, pretējā gadījumā mēs Latvijā neuzbūvētu neko.
“Ka kādreiz kaut pēc 10 gadiem kāds sāks būvēt Rail, kam es īsti neticu, tad noteikti iebrauks šo valstu celtnieki. Viņi ir atbraukuši šeit strādāt un to arī cītīgi dara, kā kādreiz latvieši Īrijā uz sēņu lasīšanu, rezumē Jakrins.