Foto: LETA/Ekrānuzņēmums no sociālā tīkla “Facebook”

“Ja tas būtu dzīvības un nāves jautājums?” Ogres mērs ziedo Ukrainas karavīram, bet banka bloķē maksājumu… 120

Ogres novada domes priekšsēdētājs Egils Helmanis pirms kāda laika savā sociālā tīkla “Facebook” kontā dalījās ar nepatīkamu pārsteigumu, ko piedzīvojis, kad vēlējies noziedot naudu Ukrainas karavīra ārstēšanai.

Reklāma
Reklāma
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
7 brīnumēdieni! Pārtikas produkti, kuru regulāra iekļaušana ēdienkartē kavē ādas novecošanos
Lasīt citas ziņas

Summa nebija no tām lielākajām – 100 eiro, taču SEB maksājumu nobloķēja. Kāpēc tā?

Ogres mērs 1. novembrī savā “Facebook” profilā rakstīja: “Vai Brīvības cīņās kritušie ziedoja dzīvību birokrātijai?

CITI ŠOBRĪD LASA

Šodien ziedoju 100 eur vienam ukraiņu karavīram, medicīnas izdevumiem. Un saņēmu no SEB bankas paziņojumu, ka pārskaitījums ir apturēts, jo saskaņā ar Kredītiestāžu likumu bankai jāpārliecinās, vai viss ir kārtībā, un man jāraksta skaidrojums, kam un kādēļ šo naudu skaitu.

Mēs esam ļāvuši izveidoties līdz neprātam birokratizētai sistēmai, kas traucē dzīvi mums pašiem!

Banka tagad līdz pirmdienai nestrādās un uz manu paskaidrojumu neatbildēs. Bet ja tas būtu dzīvības un nāves jautājums? Vai tiešām gan Latvijas dibinātāji, gan mēs barikāžu laikā vēlējāmies izveidot kaut ko šādu?

Diemžēl, līdzīgus stāstus dzirdu bieži. Arī par mazākām summām. Tas sasaucas arī ar plašo VID kampaņu, kurā tūkstošiem cilvēku dabūja skaidroties par pārskaitījumiem starp saviem kontiem vai ģimenes ietvaros.

Kam tas viss? Kas ar to tiek panākts? Likumība un taisnīgums, vai gluži pretēji – riebums un atsvešināšanās?

Cenšos saprast, kas notiek to cilvēku galvās, kas pieņem, ievieš un izpilda šādus absurdus?

Valsts iestāžu mērķis nav padarīt ierindas pilsoņu dzīvi neizturamu un neērtu. Tie, kas mūsu valsti ved šādā virzienā būtu jāsauc pie atbildības!”

Jeļena Novaka, “SEB bankas” Privātpersonu komunikācijas vadītāja skaidro situāciju no bankas puses: “Veicot maksājumu uz Ukrainu, banku pienākums ir pārbaudīt un pārliecināties, ka tiek ievērotas prasības – bankas nedrīkst izpildīt maksājumus klientiem, kuri ir sankciju subjekti, vai kuru adreses ir reģistrētas Doņeckas, Luhanskas un Krimas apgabalos, jo starptautiskās sankcijas aizliedz veikt maksājumus uz šiem reģioniem.

Tāpēc, lai maksājumu apstrāde notiktu ātrāk, it īpaši pārrobežu maksājumu gadījumā, ir svarīgi ievadīt visu pieejamo informāciju, t.sk. maksājuma saņēmēju, adresi un maksājuma mērķi.

Reklāma
Reklāma

Ja kaut kādi dati trūkst, banka klientus sniegt papildu informāciju, lai varam veikt maksājuma izpēti un ievērot sankciju prasības. Pēc informācijas saņemšanas un pārbaudes, banka var veikt maksājumu.”

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.