Ja pasākums pārcelts, vai var saņemt atpakaļ iztērēto naudu par biļetēm? 1
Madara Briede, “Praktiskais Latvietis”, AS “Latvijas Mediji”
“Vai var atgūt naudu par kultūras pasākumu, kurš ir nevis atcelts, bet pārcelts, un es vairs nevaru vai negribu apmeklēt pasākumu pārceltajā datumā?” – jautā Leonīds Saulkrastos.
Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pārstāve Sanita Gertmane norāda, ka pašlaik normatīvie akti saistībā ar Covid-19 apkarošanu paredz – ja pasākums tiek pārcelts, tas ir saistoši tiem, kas iegādājušies uz to biļetes. Tas nozīmē, ja pasākums notiek tikai citā datumā, nevis sākotnēji plānotājā, naudu atgūt nevar. “Ja tomēr gadījumā kādu pamatotu un nopietnu iemeslu dēļ patērētājs uz šo pasākumu netiek, tad jāvienojas ar organizatoru par risinājumu un iespējamu naudas atmaksu,” skaidro Sanita Gertmane.
Uz pasākuma biļetes parasti ir norādīts tā organizators. Ja tā nav, var meklēt informāciju par konkrēto kultūras pasākumu tīmeklī, kur vajadzētu būt norādītam organizatoram.
Līdzīga kārtība arī pārceltu ceļojumu gadījumā. “Patērētājam primāri tiek piedāvāts nodrošināts ceļojumu vaučeris vai ceļojuma pārcelšana, kas ir saprotams sarežģītās situācijas dēļ, kurā ir tūrisma nozare. Ja patērētājs uzstāj uz naudas atmaksu, tā ir iespējama, vienojoties ar tūrisma operatoru par termiņu,” informē PTAC pārstāve.