Ja par “Twitter” lietošanu būs jāmaksā, vai tas ietekmēs politķus un viņu kontus? Komentē eksperte 12
Vislielāko lietotāju pretestību varētu radīt sociālās platformas “Twitter” maksas iespēju ieviešana, komentējot Īlona Maska plānus attiecībā uz “Twitter” turpmāko attīstību, pauda Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātes docente Līga Kalnača.
Viņa skaidroja, ka pārmaiņas “Twitter” patlaban skārušas galvenokārt tā darbiniekus, savukārt no lietotāju puses redzama pretestība pret jauno īpašnieku un viņa izteikumiem publiskajā telpā.
“Jautājums, kā lietotāji reaģēs, kad “Twitter” sāks ieviest maksas iespējas, jo tieši tās varētu radīt vislielāko pretestību”, norādīja Kalnača, piebilstot, ka citi sociālie mediji no lietotāja perspektīvas ir bez lietošanas vai kādu citu izceļošu funkcijas maksas.
Viņa arī pauda, ka līdz šim šādām pārmaiņām piemērs ir bijis, piemēram, sociālais tīkls “MySpace”, kas, nespējot ieklausīties tā lietotājos, veicināja cilvēku migrēšanu uz tolaik jauno “Facebook”.
Kā klāstīja Kalnača, platformai “Twitter” ir salīdzinoši liela kopiena, kas vienmēr ir ietekmējusi tā iekšējos procesus. Cita starpa bijušie īpašnieki kopienas viedokli ņēma vērā gan lēmumā par rakstzīmju palielināšanu, algoritmu darbību, gan citiem jauninājumiem.
Pēc ekspertes paustā, patlaban izskatās, ka Masks paļaujas uz zināmu “Twitter” monopolu mikroblogošanas vietņu jomā un cer, ka lielāko lietotāju daudzumu spēs noturēt, pateicoties tam, ka līdzīgu servisu ir ļoti maz, vai tie ir ar mazu lietotāju loku.
“Jāņem vērā, ka cilvēku migrācija pa sociālajiem tīkliem nav bieža parādība, jo tas nozīmē veidot jaunu kontaktu bāzi, radīt jaunu saturu. “Twitter” tādā ziņā jau pastāv 16 gadus, un tur ir skaidri iezīmējušies gan lietotāju burbuļi, gan sekotāju bāzes,” uzsvēra Kalnača.
Viņa pieļāva, ka, ja ikdienas lietotājs dosies uz citu sociālo mediju, politiķi sekos, taču ir maz ticams, ka politiķi būs tie, kas uzsāks šo pāreju.
“Politiskā komunikācija “Twitter” ir tik ietekmīga, tikai pateicoties aktīvajai sabiedrības daļai, kas ir politiski un sociāli atbildīgi,” atzīmēja Kalnača, piebilstot, ka platforma sniedz iespēju politiķiem diskutēt ar vēlētāju, vērot un sekot līdzi aktualitātēm, kas sabiedrībai ir svarīgas.
Jau ziņots, ka Masks ir kļuvis par “Twitter” vienīgo direktoru padomes locekli pēc tam, kad viņš oktobra beigās pabeidza “Twitter” iegādi par 44 miljardiem ASV dolāru un atlaida direktoru padomi. Pēc kontroles iegūšanas vietnē Masks ir atlaidis pusi darbinieku un ieviesis mēneša abonēšanas maksu apliecināto kontu īpašniekiem.