Kā rīkoties, ja nopirkta lietota prece, kurai atklājas defekts? 8
Madara Briede, “Praktiskais Latvietis”, AS “Latvijas Mediji”
Iegādājos zālespļāvēju pēc sludinājuma. Uz vietas tas tika iedarbināts, bet mājās to vairs iedarbināt neizdodas. Pārdevējs uz tālruņa zvaniem vairs neatbild. Ko darīt? Anna Baldonē
“Ja persona iegādājusies preci no citas privātpersonas, to neaizsargā Patērētāju tiesību aizsardzības likums. Šādus strīdus risina, savstarpēji vienojoties vai civiltiesiskā kārtībā,” paskaidro Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve Santa Zarāne.
Savukārt lietotu preču iegādes gadījumā no komersantiem patērētājus gan aizsargā Patērētāju tiesību aizsardzības likums. Tādos gadījumos patērētājam jāsaprot, ka iegādātā prece ir lietota un nebūs pilnīgi jauna, tai var būt defekti.
Bet svarīgi, ka pārdevējs par tiem informē patērētāju, – tiek sniegta patiesa informācija par preci. Tad patērētājam, iegādājoties šādu preci, nav tiesību vērsties pie pārdevēja ar sūdzību par līguma noteikumiem neatbilstīgu preci, proti, par defektiem, par ko patērētājs ticis informēts pirms preces iegādes.
Savukārt patērētājs var vērsties pie pārdevēja ar sūdzību saistībā ar līguma noteikumiem neatbilstīgu preci lietotas preces iegādes gadījumā par tiem defektiem, ko pārdevējs ir noklusējis.