Lielu un lētu auto ražotāju piedāvājumos nav. Precīzāk – nebija 11
Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Prezentēts “Dacia Jogger”, kas ir tikpat garš un augsts kā “Toyota RAV4”, bet maksāšot kā mazais “Swift”.
Ja “Suzuki Swift”, “Fiat 500”, “Škoda Fabia” tev tiešām nav pietiekami ietilpīgi, bet gan praktiskām vajadzībām, gan prestižam gana lielie jaunie auto diemžēl nekādi nelien budžeta rāmjos, diemžēl ierasts doties uz Rumbulas plačiem vai “ss.lv” sludinājumiem. Un ņemti lietotie “džipi”. Jo lielu un lētu auto ražotāju piedāvājumos nav. Precīzāk – nebija.
Nu prezentēts auto, kas ir tikpat garš un augsts kā “Toyota RAV4” (tas “Mola” parādē izskatījās gandrīz vai milzīgs), bet maksāšot kā mazais “Swift”.
Un vest Latvijā atļautos ātrumos, ko spēs nodrošināt ekonomiska un viegla trīscilindru benzīna turbomotora 110 ZS. Iespējams to papildināt ar rūpnīcā uzstādītu gāzes iekārtu, tā kļūstot vēl taupīgākam un “zaļākam”. Pilnpiedziņas nebūs. Bet klīrenss “džipa” cienīgs – 200 mm. Manuāla piecpakāpju ātrumkārba joprojām būs.
Mazliet piemaksājot, iespējams būt digitāli mūsdienīgam – bakstīt astoņu collu displejā. Bet lētākā versija (bez augstu uzslieta “televizora”) piedāvā to, ko sen gaidījām no modernās autobūves, – iebūvētu ērtu mobilā telefona turētāju.
Un bailes no “Dacia” zīmola pamazām pāriet arī Latvijā (Eiropā šīs firmas mazākais – “Sandero” – kļuvis par visvairāk pārdoto modeli). Šī gada pirmajā pusē pie mums saimniekus atraduši 147 par “Jogger” mazākie “Duster” (iespējama pilnpiedziņa!) un 67 “Sandero”.
Par firmas (“Renault” atzars ar ražotni Rumānijā) tehnisko uzticamību liecina kaut vai tas, ka prāvais “Latvijas valsts mežu” autoparks, kas pirms vairākiem gadiem uzdrošinājās ņemt prāvu skaitu “Duster”, šādu izvēli nesen atkārtoja.
Bet “Gada auto 2022” konkursā “Jogger” diemžēl nebūs. Nepaspēs. Tirdzniecība sāksies nākamgad. Un būšot tad šim arī jaudīgāka un vēl ekoloģiskāka hibrīda piedziņa.