Trešās paaudzes “Zafira”. Joprojām ar septiņām sēdvietām ar “bāzes” cenu zem 20000 eiro.
Trešās paaudzes “Zafira”. Joprojām ar septiņām sēdvietām ar “bāzes” cenu zem 20000 eiro.
Publicitātes foto

Ja gribi tilpumu. “LA” vērtē “Opel Zafira” 0

“Opel Zafira” tika prezentēta 1999. gadā un kopš tā laika ir toņa noteicēja septiņvietīgo kompaktvenu klasē. Pavisam šo gadu laikā saražots vairāk nekā 2,7 miljoni dažādu paaudžu Zafira automobiļu.

Reklāma
Reklāma
“Rīt būs svarīgs vakars…” Tramps nāk klajā ar brīdinājumu. Kas rīt gaidāms? 31
“Ir jānogalina, jo brauc ar motociklu?” Motociklists mežā atklāj nāvējošu slazdu, tikai par mata tiesu izvairoties no traģēdijas
Kokteilis
6 zodiaka zīmes, kam nepiemīt ne mazākās līdera dotības 25
Lasīt citas ziņas

Savulaik trešās paaudzes modelim tika piešķirts garāks nosaukums “Zafira Tourer” – tādēļ ka turpinājās arī otrās paaudzes Zafira ražošana. Modernizētajam modelim vairs nav papildu apzīmējuma “Tourer”. Tas tādēļ, ka iepriekšējās paaudzes modeļa ražošana ir pārtraukta.

Beidzamajos gados Eiropā kompaktvenu tirgus daļa kļuvusi ievērojami mazāka – arvien lielāku popularitāti iemanto dažādu izmēru krosoveri. Iespējams, tādēļ “Zafira” turpina iet “premium” virzienā gan aprīkojuma, gan dizaina ziņā. “Opel” kompaktvens faktiski ir tuvāks “Insignia” nekā “Astra”. Arī interjera dizains ieturēts markas flagmaņa stilā. Dizains, protams, ir svarīgs, tomēr šāda tipa transportlīdzekļiem nozīmīga ir ietilpība un salona transformācijas iespējas. Pirmā “Zafira” bija septiņvietīgo kompaktvenu klases pionieris, bet trešās paaudzes “Zafira” būtībā šo klasi ir pāraugusi un pēc izmēriem jau uzskatāma par minivenu.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Zafira” nodrošina 710 litru tilpuma bagāžas nodalījumu, bet maksimālo 1860 litru tilpumu iespējams iegūt, nolaižot vidējās rindas sēdvietas. Salonā ir vairāk nekā 30 sīklietu uzglabāšanas nodalījumu, kā arī daudzfunkcionāla viduskonsole, kas novietota uz alumīnija sliedēm starp priekšējiem sēdekļiem. Visu paaudžu “Zafira” modeļiem raksturīga salona transformācijas iezīme ir “Flex7” sēdvietu sistēma, kurai nav nepieciešama sēdekļu izņemšana. Trešās rindas sēdvietas var nolaist vienā līmenī ar bagāžas nodalījumu, bet otrajā rindā nav sola, bet gan trīs individuālas sēdvietas, kuras visā garumā neatkarīgi vienu no otras ir iespējams bīdīt 210 mm amplitūdā. Tās var arī pilnībā nolaist, tādējādi radot vienāda līmeņa virsmu kravas pārvadāšanai. Papildus iespējams pasūtīt īpašu “Loun­ge” sēdvietu sistēmu, kas otrās rindas pasažieriem sniedz luksusa sedanam līdzīgu plašumu un komfortu. Viegli darbināms nolaišanas/rotācijas mehānisms ļauj pārveidot vidējās sēdvietas atzveltni par komfortabliem roku balstiem pasažieriem.

Papildaprīkojumā pieejama iebūvēta velosipēdu turēšanas sistēma “FlexFix”, kurā uz izbīdāma turētāja nostiprināmi četri velosipēdi ar kopējo masu līdz 100 kg. Bagāžnieka vāku var atvērt, velosipēdus nenoņemot, jo turētāju var sagāzt atpakaļ.

Modernizēto versiju var pazīt pēc mainīta priekšdaļas noformējuma, kurš pēc avangardiskajiem eksperimentiem ar bumeranga formas priekšējiem lukturiem atkal kļuvis konservatīvāks. Pārmainīts arī priekšējais panelis, kurš tagad veidots jaunās “Insignia” stilā, bez daudzajām podziņām centrālajā konsolē, bet ar lielu septiņcollu skārienjutīgo ekrānu.

Galvenie tehniskie pilnveidojumi saistās ar pieejamo moderno tehnoloģiju klāstu. Jaunākās paaudzes “Opel IntelliLink” informācijas un izklaides sistēmas ar “Apple CarPlay” un “Android Auto” savienojamību kopā ar “Opel OnStar” nodrošina automātisko avārijas ziņošanu un citas papildiespējas.

Jaunā AFL LED sistēma automātiski pielāgo lukturu apgaismojumu atbilstoši situācijai tā, lai sniegtu optimālo gaismu, neapžilbinot pretī braucošos.

“Zafira” pieejams ļoti plašs dzinēju klāsts – divi benzīna dzinēji: 14 l (120 un 140 ZS) un 1,6 l (150; 170 un 200 ZS), divi dīzeļi: 1,6 l (120; 134 un 170 ZS) un 2,0 l (130 un 170 ZS), kā arī LPG jeb gāzes versijas ar 1,4 l benzīnnieku (140 ZS) un 1,6 l dīzeli (120 ZS).

Reklāma
Reklāma

“Opel Zafira” sākuma cena ir 19 340 eiro.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.