“Ja cilvēki nesaņem pietiekamu informāciju krīzes laikā, tas var radīt paniku un neuzticību,” Bergmanis aktualizē svarīgu jautājumu 35
Saeimas deputāts Raimonds Bergmanis izteicies par krīzes komunikācijas nozīmi, uzsverot, ka Latvijā ir nepieciešams attīstīt un pilnveidot informācijas sniegšanu sabiedrībai krīzes situācijās. Šo tēmu viņš aplūkoja TV24 raidījumā “Kārtības rullis”, kur dalījās ar savām domām par komunikācijas stratēģiju un to, kā tā var uzlabot sabiedrības informētību.
Bergmanis uzsvēra, ka, lai nodrošinātu efektīvu informācijas sniegšanu, ir nepieciešami apmācīti speciālisti, kas spēj reaģēt krīzes situācijās. “Visā pasaulē, tai skaitā Ukrainā, redzam, ka krīzes laikā ir svarīgi, lai cilvēki, kas sniedz informāciju, būtu profesionāli sagatavoti,” viņš skaidroja. “Tā kā mūsu valsts institūcijām, piemēram, ugunsdzēsības dienestam, policijai un robežsardzei, ir jābūt cilvēkiem, kas spēj paziņot par notikumiem, kad tie ir aktuāli.”
Viņš norādīja, ka katrā brigādē būtu jābūt vismaz vienam virsniekam, kas spēj komunicēt ar sabiedrību un informēt par notikumiem savā teritorijā. “Viņš pazīst cilvēkus, ar kuriem strādā, un spēj sniegt precīzu informāciju par notikumiem,” piebilda Bergmanis.
Bergmanis arī minēja, ka šiem komunikācijas speciālistiem jābūt redzamākiem un aktīvākiem, it īpaši krīzes situācijās. “Mums ir jāizveido struktūra, kas nodrošinātu šādu komunikāciju,” viņš uzsvēra. “Es nedzirdēju nevienu preses konferenci vai publisku paziņojumu Covid-19 laikā no nacionālās drošības padomnieka vai ministru prezidenta. Tas parāda, cik svarīgi ir būt gataviem un nodrošināt informācijas plūsmu tiešās krīzēs.”
Bergmanis uzsvēra, ka ir nepieciešams izveidot efektīvu informācijas sniegšanas stratēģiju, kas ļautu sabiedrībai saprast, kas notiek un kādas ir nākamās darbības. “Ja cilvēki nesaņem pietiekamu informāciju krīzes laikā, tas var radīt paniku un neuzticību,” viņš piebilda.
Saeimas deputāts aicināja uz nopietnu pieeju krīzes komunikācijai, norādot, ka šī joma ir būtiska valsts drošības un iedzīvotāju labklājības nodrošināšanai.
Viņš ir pārliecināts, ka apmācīti speciālisti varētu uzlabot situāciju un nodrošināt, ka sabiedrība saņem precīzu un savlaicīgu informāciju pat visgrūtākajos brīžos. “Ir svarīgi, lai mēs varētu uzticēties saviem institūciju pārstāvjiem, kad runa ir par informāciju krīzes laikā,” sacīja Bergmanis.
Krīzes komunikācija ir svarīga ne tikai valsts drošības, bet arī sabiedrības emocionālās labklājības nodrošināšanai. Bergmanis uzsver, ka, pilnveidojot komunikācijas stratēģiju, Latvija varēs efektīvāk reaģēt uz nākotnes izaicinājumiem un stiprināt sabiedrības uzticību valsts institūcijām.