Publicitātes foto

Ja algas apmērs nav primārais faktors, kas ir? Speciālisti atklāj, kā noturēt darbiniekus 0

Cenšoties noturēt uzņēmumā vērtīgākos darbiniekus, darba algas apmērs ne vienmēr ir primārais faktors, portālam “LA.lv” stāsta personālvadības konsultāciju un pētījumu kompānijas “Fontes” uzņēmuma vadības sistēmas “Tildes Jumis” pārstāvji.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Veselam
Kā tad ir pareizi ēst hurmas – ar vai bez mizas? Uztura speciālistiem ir kategoriska atbilde
Lasīt citas ziņas

Šobrīd daudzus augsta līmeņa profesionāļus palikt pie darba devēja un efektīvi strādāt motivē lielāka brīvība darba laika plānošanā, iesaiste atbildīgu lēmumu pieņemšanā un uzņēmuma daļu saņemšana, kā arī pozitīva darba atmosfēra kolektīvā.

Katram ir atšķirīgas vēlmes un prasības, tādēļ aizvien populārāka kļūst personalizētu labuma paku veidošana labākajiem speciālistiem.
CITI ŠOBRĪD LASA

“Mūsu novērojumi un pieredze rāda, ka vislielāko lojalitāti uzņēmumam izrāda tie darbinieki un vadītāji, kuriem tiek piešķirtas uzņēmuma daļas. Tas būtiski palielina darbinieka atbildības sajūtu par uzņēmumu, iesaisti, interesi par biznesa mērķa sasniegšanu un uzņēmuma izaugsmi,” saka personālvadības konsultāciju un pētījumu kompānijas Fontes Klientu konsultante vadītāju atlases jautājumos Ineta Žilvinska.

Vasarā, kā arī pavasara un rudens siltajos mēnešos darbinieki vairāk novērtē elastību attiecībā uz darba laiku un iespēju strādāt attālināti.

Tas viņiem sniedz iespēju labāk sabalansēt profesionālo un privāto dzīvi, darba un ģimenes intereses.

Darbinieki arī vēlas gūt personalizētus labumus, iesaistīties nozīmīgu lēmumu pieņemšanā, piemēram, paplašinātās vadības grupas ietvaros, iespēju darboties autonomāk, kā arī lielāku brīvību lēmumu pieņemšanā.

Darba ņēmējs kritiskāk izsver citus piedāvājumus, ja esošajā uzņēmumā tiek baudīta autoritāte, kuru pārsvarā uzņēmumā iegūst ar laiku un sasniegumiem.

Darbinieka iesaiste dažādos personīgi viņam interesantos projektos, paša kompetences paplašināšana arī var kļūt par iemeslu palikšanai pie līdzšinējā darba devēja.

Visbiežāk darbiniekus esošajos uzņēmumos notur labs tiešais vadītājs, atbalstošs kolektīvs un godīga pienākumu sadale.

Tādēļ ir ļoti svarīgi mērīt darbinieku noslodzi un darba efektivitāti.

Grāmatvedības un uzņēmuma vadības sistēmas “Tildes Jumis” biznesa attīstības vadītājs Viesturs Slaidiņš skaidro, ka darbinieku noturēšana un motivēšana ir nemitīgs process, tas nedrīkst sākties tikai ar atlūguma saņemšanu.

Tādēļ darba devējam nepārtraukti jāanalizē, vai darbinieks jūtas labi, ir pienācīgi noslogots un novērtēts, spēj profesionāli izpausties un augt.

“Pateicoties moderniem personāla vadības rīkiem un risinājumiem, darba devēji var sekot līdzi darbinieku produktivitātei, darba kvalitātei, kā arī apzinīgumam, arī strādājot paša izvēlētā laikā un attālināti,” atzīmē V. Slaidiņš.

Uzņēmuma vadībai arī kritiski jāizvērtē, kāda ir uzņēmuma demonstrētā attieksme pret saviem darbiniekiem, kāda ir uzņēmuma darba devēja reputācija un ko darbinieki savā darba vietā novērtē kā nozīmīgu.

Svarīgi ir nevis to izdomāt, bet pajautāt darbiniekiem pašiem, veidot dialogu par šo tēmu.

Būtībā tas nozīmē elastīgāku un individuālu pieeju katram darbiniekam atbilstoši viņa vajadzībām un vēlmēm.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.