Ja algas apmērs nav primārais faktors, kas ir? Speciālisti atklāj, kā noturēt darbiniekus 0
Cenšoties noturēt uzņēmumā vērtīgākos darbiniekus, darba algas apmērs ne vienmēr ir primārais faktors, portālam “LA.lv” stāsta personālvadības konsultāciju un pētījumu kompānijas “Fontes” uzņēmuma vadības sistēmas “Tildes Jumis” pārstāvji.
Šobrīd daudzus augsta līmeņa profesionāļus palikt pie darba devēja un efektīvi strādāt motivē lielāka brīvība darba laika plānošanā, iesaiste atbildīgu lēmumu pieņemšanā un uzņēmuma daļu saņemšana, kā arī pozitīva darba atmosfēra kolektīvā.
“Mūsu novērojumi un pieredze rāda, ka vislielāko lojalitāti uzņēmumam izrāda tie darbinieki un vadītāji, kuriem tiek piešķirtas uzņēmuma daļas. Tas būtiski palielina darbinieka atbildības sajūtu par uzņēmumu, iesaisti, interesi par biznesa mērķa sasniegšanu un uzņēmuma izaugsmi,” saka personālvadības konsultāciju un pētījumu kompānijas Fontes Klientu konsultante vadītāju atlases jautājumos Ineta Žilvinska.
Vasarā, kā arī pavasara un rudens siltajos mēnešos darbinieki vairāk novērtē elastību attiecībā uz darba laiku un iespēju strādāt attālināti.
Darbinieki arī vēlas gūt personalizētus labumus, iesaistīties nozīmīgu lēmumu pieņemšanā, piemēram, paplašinātās vadības grupas ietvaros, iespēju darboties autonomāk, kā arī lielāku brīvību lēmumu pieņemšanā.
Darba ņēmējs kritiskāk izsver citus piedāvājumus, ja esošajā uzņēmumā tiek baudīta autoritāte, kuru pārsvarā uzņēmumā iegūst ar laiku un sasniegumiem.
Darbinieka iesaiste dažādos personīgi viņam interesantos projektos, paša kompetences paplašināšana arī var kļūt par iemeslu palikšanai pie līdzšinējā darba devēja.
Tādēļ ir ļoti svarīgi mērīt darbinieku noslodzi un darba efektivitāti.
Grāmatvedības un uzņēmuma vadības sistēmas “Tildes Jumis” biznesa attīstības vadītājs Viesturs Slaidiņš skaidro, ka darbinieku noturēšana un motivēšana ir nemitīgs process, tas nedrīkst sākties tikai ar atlūguma saņemšanu.
“Pateicoties moderniem personāla vadības rīkiem un risinājumiem, darba devēji var sekot līdzi darbinieku produktivitātei, darba kvalitātei, kā arī apzinīgumam, arī strādājot paša izvēlētā laikā un attālināti,” atzīmē V. Slaidiņš.
Uzņēmuma vadībai arī kritiski jāizvērtē, kāda ir uzņēmuma demonstrētā attieksme pret saviem darbiniekiem, kāda ir uzņēmuma darba devēja reputācija un ko darbinieki savā darba vietā novērtē kā nozīmīgu.
Svarīgi ir nevis to izdomāt, bet pajautāt darbiniekiem pašiem, veidot dialogu par šo tēmu.
Būtībā tas nozīmē elastīgāku un individuālu pieeju katram darbiniekam atbilstoši viņa vajadzībām un vēlmēm.