Rotaļas attīsta bērna gribu 0
Lai bērns varētu sekmīgi uzsākt mācības skolā, svarīgs ir ne vien bioloģiskais vecums, bet arī vispārējā attīstība – psiholoģiskais vecums, ietverot intelektuālo jeb psihisko procesu attīstību, sociālās prasmes un emocionālo gatavību skolai, informē Kristīne Eglīte-Reiša. Tikpat nozīmīga ir arī gribas piepūles attīstības pakāpe. Kāpēc? „Jo var gadīties, ka bērns ir ar augsti attīstītām zināšanām un kognitīvajām spējām jau sešu gadu vecumā, tomēr tam nevajadzētu būt vienīgajam faktoram, lai lemtu par mācību uzsākšanu, jo, iespējams, šis bērniņš vēl nav pietiekami „izspēlējies” un apguvis sociālās prasmes”. Rotaļas – ģimenes psihoterapeites skatījumā – ir vitāli svarīgs nosacījums vispārējai attīstībai. Caur rotaļāšanos bērns tiecas īstenot to, ko vēlas darīt un ko pamudina viņa emocionālais stāvoklis, kas nāk kā iekšējs stimuls. Spēlējoties pirmsskolas vecumā, attīstās ne tikai intelektuālās spējas, bet arī sociālās prasmes (rotaļām notiekot kopā ar citiem bērniem). Lielākoties gribas piepūle – tik daudz, cik tas būtu nepieciešams skolā – attīstās ap 7 gadu vecumu. Bērni sāk prast darīt ne tikai to, ko vēlas (griba), bet arī to, ko vajag – attīstās gribas piepūle – tik lielā apjomā, cik nepieciešams skolas vidē, uzsver Eglīte-Reiša.