Izveidojies tūrisma attīstītāja portrets 0
Olafs Zvejnieks, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Rīgas plānošanas reģions starptautiska projekta “Vietējās garšas” (“Local Flavours”) ietvaros veicis izpēti par mazo un vidējo tūrisma produktu attīstītājiem Pierīgā, secinot, ka 98% no tiem ir uzticīgi tam, ko dara, un tikai 2% būtu gatavi šobrīd apdomāt iespēju pārdot biznesu.
Aptaujā secināts, ka katrs trešais respondents uzskata tūrismu par pamatnodarbošanos.
Puse aptaujāto norādījuši, ka ir pārcēlušies no Rīgas, lai tieši konkrētajā vietā nodarbotos ar tūrisma produkta attīstīšanu. Katrs ceturtais – ka jau iepriekš dzīvojis vietā, kur to attīsta.
Aptaujas gaitā konstatēts, ka Pierīgā tūrisma nišu vairāk attīsta sievietes (63%) pretstatā vīriešiem (37%). Vairāk nekā pusē gadījumu tūrisma produktu attīsta ģimenes uzņēmums un tikai 16% tā ir “viena cilvēka armija”. 9% tās ir valsts un pašvaldība un tikpat lielā daļā tas ir nevalstisko organizāciju sektors.
Sabīne Skudra, Rīgas plānošanas reģiona pārstāve un projekta eksperte: “Mazais un vidējais tūrisms Pierīgā ir ļoti nozīmīgs tūrisma asinsrites nodrošināšanai reģionā.
Tāpēc apzinājām situāciju, kas sniedz priekšstatu par tūrisma produktu attīstītājiem. Pierīga ir tā vieta, kur ilgus gadus mazais tūrisms attīstījās lēni, jo iekšējā un ārējā tūrismā cilvēki deva priekšroku doties no Rīgas uz attālākiem reģioniem.
Šobrīd mēs redzam, ka situācija strauji mainās, kas sniedz iespēju veiksmīgi attīstīt arī jaunus tūrisma produktus.”
Aptaujā piedalījās ap 50 tūrismā strādājošo mazo un vidējo uzņēmumu Pierīgā.
Rīgas plānošanas reģions uzsācis dalību starptautiskā projektā “Vietējās garšas” (“Local Flavours”), kura mērķis ir veicināt tūristu plūsmu uz mazāk atpazīstamām reģiona kultūras mantojuma vietām, vienlaikus nodrošinot daudz sekmīgāku tūrisma kopējo attīstību un politikas veidošanos reģionā, tādā veidā stiprinot reģiona kopējo konkurētspēju.
Rīgas plānošanas reģions projekta ietvaros izstrādās rīcības plānu, lai reģiona Attīstības programmā definētu sekmīgāku rīcību kopumu tūrisma nozares attīstībai nākamajā plānošanas periodā.