Izstrādāta trauksmes celšanas tiešsaistes ziņojuma forma 0
Valsts kanceleja izstrādājusi trauksmes celšanas tiešsaistes ziņojuma formu, lai atvieglotu ziņošanu kompetentajai iestādei par darba vietā novērotiem pārkāpumiem, kas var kaitēt sabiedrības interesēm, aģentūru LETA informēja Valsts kancelejā.
Trauksmes celšanas tiešsaistes ziņojuma forma ir aizpildāma, veicot trīs soļus. Pirmajā ir jāizvēlas iestāde, pie kuras vērsties. Otrajā – jāapraksta darba vietā novērotais pārkāpums un iespējamais kaitējums sabiedrībai. Savukārt trešajā – jānorāda kontaktinformācija, lai iestāde varētu sazināties ar trauksmes cēlēju un aizsargāt viņu no sekām, ja tādas būs radušās trauksmes celšanas dēļ.
“Celt trauksmi var tikai fiziska persona, sniedzot iespējami aktuālas, konkrētas un skaidras ziņas. Ar faktiem un dokumentiem pamatota informācija palīdz ātrāk saprast, kā problēmu novērst,” atgādināja Valsts kancelejā.
u. Valsts kancelejā atzina, ka trauksmes cēlējam ir jārīkojas atbildīgi, sniedzot informāciju par tādiem pārkāpumiem, kas novēroti darba vidē un var kaitēt plašākas sabiedrības interesēm. Informēšanai par personīgu interešu aizskārumu vai ar darba vidi nesaistītiem pārkāpumiem Valsts kanceleja aicina izmantot citus risinājumus.
Trauksmes celšanas likuma darbības pirmajā mēnesī valsts pārvaldes iestādēs saņemts 41 iesniegums, kas noformēts kā trauksmes celšanas ziņojums. Izvērtējot to saturu, par trauksmes celšanas ziņojumiem atzīti 14, un ar tiem kompetentās institūcijas turpinās strādāt pēc būtības.
Valsts kanceleja ir arī izstrādājusi labās prakses vadlīnijas iekšējās trauksmes celšanas sistēmas izveidei, kā arī vadlīnijas par to, kā izskatāmi trauksmes cēlēju ziņojumi.