Izsludināts konkurss uz trim “Latvijas pasta” padomes locekļu amatiem. Kāda alga tiek solīta? 18
Valsts kanceleja (VK) sadarbībā ar Satiksmes ministriju (SM) izsludinājusi konkursu uz VAS “Latvijas pasts” trīs padomes locekļu amatiem, liecina informācija SM mājaslapā.
Konkurss izsludināts uz trīs padomes locekļu amatu profiliem: pirmais – ar kompetenci pasta pakalpojumu sniegšanas jomā, uzņēmumu un komandas vadībā, iesaistīto pušu vadībā, otrais – ar kompetenci finanšu jautājumu un audita jomā, risku vadības un iekšējās kontroles sistēmas jomā. Savukārt trešais vakantais padomes locekļa amats ir ar kompetenci stratēģiju izstrādes un ieviešanas jomā un korporatīvas pārvaldības jomā.
SM norāda, ka vismaz diviem padomes locekļiem jāatbilst neatkarīga padomes locekļa prasībām.
Mēneša atlīdzība pirms nodokļu nomaksas padomes loceklim paredzēta 2197 eiro, bet padomes priekšsēdētājam – 2453 eiro.
Padomes locekļa amata kandidātiem kā obligātā minimālā prasība izvirzīta darba pieredze, kas iegūta pēdējo desmit gadu laikā un kas nodrošina nepieciešamo iemaņu kopumu, lai profesionāli pildītu padomes locekļa uzdevumus konkrētajā amatā, kā arī kandidātiem jābūt vismaz triju gadu pieredzei vidējas vai lielas kapitālsabiedrības valdes locekļa amatā vai vismaz divu gadu pieredzei vidējas vai lielas kapitālsabiedrības padomes locekļa amatā, vai kandidātiem jābūt vismaz triju gadu pieredzei vadošā amatā valsts vai pašvaldības iestādē, kas atbildīga par transporta nozares politikas veidošanu vai īstenošanu pasta pakalpojumu sniegšanas jomā.
Tāpat kandidātiem jābūt augstākajai akadēmiskajai vai otrā līmeņa profesionālajai augstākajai izglītībai atbilstoši kompetences jomai – finansēs, ekonomikā, vadībzinībās, tiesību zinātnē, inženierzinātnē vai citā pielīdzināmā jomā. Līdztekus kandidātiem jābūt valsts valodas prasmēm C1 līmenī un angļu valodas prasmēm ne zemākām par B2 līmeni, jābūt nevainojamai reputācijai, kā arī jāatbilst citām prasībām.
Lai kandidētu uz pirmo padomes locekļa amata profilu ar kompetenci pasta pakalpojumu sniegšanas jomā, uzņēmumu un komandas vadībā, iesaistīto pušu vadībā, kandidātiem jābūt vismaz triju gadu darba pieredzei, kas iegūta pēdējo desmit gadu laikā, jautājumos, kas saistīti ar pasta darbību un pasta pakalpojumu sniegšanu, uzņēmumu un komandas vadību, iesaistīto pušu vadību, kā arī zināšanām un izpratnei transporta un loģistikas jomā.
Lai kandidētu uz otro padomes locekļa amata profilu ar kompetenci finanšu jautājumu un audita jomā, risku vadības un iekšējās kontroles sistēmas jomā, obligāta vismaz triju gadu darba pieredze, kas iegūta pēdējo desmit gadu laikā, finanšu vadības jautājumos, risku pārvaldībā, iekšējās kontroles sistēmas un iekšējā audita jautājumos. Tāpat obligāta ir pieredze investīciju piesaistē, vēlams ar Eiropas Savienības fondu un citu finanšu avotu jomā, un projektu īstenošanā. Vēlama arī izpratne par jautājumiem, kas saistīti ar pasta darbību un pasta pakalpojumu sniegšanu.
Savukārt, lai kandidētu uz trešo padomes locekļa amata profilu ar kompetenci stratēģiju izstrādes un ieviešanas jomā un korporatīvas pārvaldības jomā kandidātiem, obligāta vismaz triju gadu darba pieredze, kas iegūta pēdējo desmit gadu laikā, biznesa stratēģiju izstrādē vai ieviešanā un uzņēmumu korporatīvās pārvaldības jautājumos. Līdztekus vēlama izpratne par investīciju piesaisti, vēlams Eiropas Savienības fondu līdzekļu un citu finanšu avotu jomā, projektu plānošanu un realizāciju, ka arī vēlama izpratne par jautājumiem, kas saistīti ar pasta darbību un pasta pakalpojumu sniegšanu.
Tāpat tiek norādīts, ka “Latvijas pasta” padomes locekļa amata pienākumu pildīšanai nepieciešamas tādas vadības kompetences kā stratēģiskais redzējums, orientācija uz attīstību, plānošana un organizēšana, lēmumu pieņemšana un atbildība, pozitīvu attiecību veidošana un uzturēšana. Kā būtiskas kompetences izvirzītas orientācija uz attīstību un stratēģiskais redzējums. SM informē, ka vadības kompetences tiks vērtētas konkursa pēdējā kārtā.
Kandidātiem jāiesniedz pieteikuma vēstule, iekļaujot informāciju, kas apliecina profesionālās pieredzes un prasmju atbilstību “Latvijas pasta” padomes locekļa amatam, norādot vēlamo kompetences jomu. Ja pretendents vēlas kandidēt vairākās jomās, tad amata profilus vēlams norādīt prioritārā secībā, informē SM.
Līdztekus kandidātiem jāiesniedz padomes locekļa amata kandidāta apliecinājums, dzīves gājuma un darba pieredzes apraksts, augstāko izglītību apliecinoša dokumenta kopija. Gadījumā, ja izglītība nav iegūta valsts valodā un tā nav dzimtā valoda, jāiesniedz arī valsts valodas prasmes apliecinoša dokumenta kopija.
Pieteikumus konkursam var iesniegt līdz 5.septembrim.
Lai nodrošinātu kandidātu atlases procesu VK izveidojusi nominācijas komisiju, kuru vada VK Pārresoru koordinācijas departamenta Kapitālsabiedrību pārvaldības nodaļas vadītāja Dzintra Gasūne. Komisijas sastāvā ir SM Valsts kapitāla daļu pārvaldības departamenta direktore Inguna Strautmane, SM Sakaru departamenta Elektronisko sakaru un pasta nodaļas vecākā referente Inese Pakule, Latvijas Darba devēju konfederācijas nozaru eksperte Sintija Siliņa, kā arī neatkarīgā eksperte, ar balsstiesībām – Latvijas Sakaru darbinieku arodbiedrības PRO prezidente Irēna Liepiņa.
Savukārt pretendentu padziļinātās vadības kompetenču novērtēšanai piesaistīta personāla atlases kompānija SIA “Eiro Personāls”, kas sadarbosies ar nominācijas komisiju kandidātu atlasē un vērtēšanā.
SM norāda, ka kandidātiem, kuri tiks virzīti otrajai vērtēšanas kārtai, nominācijas komisija lūgs iesniegt stratēģisko redzējumu prezentācijas formā, kas nepārsniedz 15 minūtes par “Latvijas pasta” galvenajiem nākotnes izaicinājumiem, sniedzot ieskatu svarīgākajās prioritātēs un priekšlikumus to īstenošanai.