Izputina iedzīvotājus: jelgavnieki spiesti maksāt pat 80 eiro nedēļā par sabiedrisko transportu 13
2016. gadā ierasto mēnešbiļešu vietā jelgavniekiem piešķirtas plastikāta e-kartes. Sistēma līdzinās galvaspilsētā esošajai – pasažieris iegādājas vēlamo braucienu skaitu un, iekāpjot sabiedriskajā transportā, karti nopīkstina pie vadītāja. Jelgavniece Baiba nav apmierināta ar jauno sistēmu, jo nākas krietni pārmaksāt, vēstīja TV3 raidījums “Bez Tabu”.
Mēnešbiļete neierobežotam skaitam braucienu maksājusi 34 eiro. Šobrīd viens brauciens maksā 85 centus. Baiba bieži mēro ceļu uz savu dārzu, kas atrodas otrajā pilsētas galā. Lai no mājām nokļūtu galamērķī, nākas izmantot divus transportus un pirkt divas biļetes. Lai pēc tam atbrauktu mājās, kopā jābrauc ar četriem transportiem un jāpērk četras biļetes, kas kopsummā maksā 3,40 eiro. Ja uz dārziņu vēlas aizbraukt katru dienu, mēnesī jāatvadās no vairāk nekā 100 eiro.
“Lai ietaupītu naudu, līdz otrajam autobusam es eju ar kājām, tas aizņem aptuveni 40 minūtes. Ja no dārza mājās nesu ražu, atpakaļgājiens no pieturas līdz mājām aizņem vismaz stundu,” stāsta jelgavniece.
Satiktie jelgavnieki ir vienisprātis, – mēnešbiļetes ir nepieciešamas. Dmitrijs stāsta, ka nedēļā par biļetēm sabiedriskajā transportā maksā ap 80 eiro, kas viņam šķiet ļoti daudz.
Jelgavas autobusa parka vadītājs Gints Burks atgādina, ka pilsētā deklarētājiem pensionāriem pienākas 50% atlaide sabiedriskajā transportā. Tāpat pasažieriem pieejamas četras cenu kategorijas, jo vairāk braucieni nopirkti, jo lētāk izmaksājot viens brauciens.
Burks uzsver, ka mēnešbiļete 34 eiro maksājusi pirms diviem gadiem. Šobrīd, ņemot vērā ekonomisko situāciju valstī, tā maksātu dārgāk. Mēnešbiļešu ērā pieķerti vairāki negodīgi braucēji, kuri kartes viltojuši. Tas bijis vēl viens papildu iemesls, lai sāktu iet laikam līdzi un izvēlētos pilsētā ieviest plastikāta e-kartes.
Šobrīd Jelgavas autobusa parka vadītājs neplāno apsvērt ideju atgriezties pie mēnešbiļešu sistēmas, taču sola attīstīt un modernizēt šā brīža e-kartes.
Plašāk pievienotajā video: