Foto: Edijs Pālens/LETA

“Neste” varētu būt pirmais uzņēmums, kas izstrādājis atjaunojamu benzīnu 3

Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

“Neste” varētu būt pirmais uzņēmums, kas izstrādājis atjaunojamu benzīnu jau eksistējošos automobiļos.

Elektrisku, ūdeņraža un citu moderni barojamu motoru ieviešanas lielie šķēršļi joprojām ir jaunu uzpildes struktūru izveides milzīgā darba (un naudas) ietilpība un vecā iekšdedzes mantojuma milzīgais apjoms – miljoni auto, kurus tā vienkārši izmest miskastē nez vai viszaļākie spēj nopietni ierosināt.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tādēļ interesanta ir jebkura ziņa, kas rāda ekonomiski ekoloģisku kompromisu meklējumus.

“Neste”, kas ir pasaulē vadošais atjaunojamās dīzeļdegvielas un ilgtspējīgas aviācijas degvielas (SAF) ražotājs, varētu būt pirmais uzņēmums, kas izstrādājis atjaunojamu benzīnu komerciālam pielietojumam jau eksistējošos automobiļos.

Šobrīd sākta noslēdzošā testēšanas fāze ar mērķi pabeigt degvielas testus, tādējādi nodrošinot būtisku ar benzīna un hibrīda dzinējiem aprīkotu automobiļu siltumnīcefektu izraisošo gāzu emisiju samazināšanu.

Ar “Neste” atjaunojamo benzīnu siltumnīcefektu izraisošo gāzu emisijas degvielas aprites ciklā iespējams samazināt pat par 65%, salīdzinot ar fosilo degvielu.

“Nestes” mērķis ir šo rādītāju uzlabot, ar degvielas izmantošanu pakāpeniski sasniedzot 90% emisiju samazinājumu. Tas nozīmētu, ka siltumnīc­efektu izraisošo gāzu emisijas degvielas aprites ciklā būtu līdzvērtīgas elektrisko automobiļu radītajiem izmešiem.

Produkts atbilst EN228 standartam, un to iespējams izmantot gan jau esošajos, gan jaunos ar benzīna un hibrīda dzinējiem aprīkotos automobiļos.

Tādējādi atjaunojamais benzīns spēj sniegt vēl vienu rīku ES, lai sasniegtu ambiciozo mērķi ar siltumnīcefektu izraisošo gāzu emisiju samazināšanu līdz 2030. gadam par 55%, salīdzinot ar līmeni 1990. gadā.

Jaunās degvielas izmēģinājumi tiek veikti kopā ar “Volvo Cars” piegādātāju “Powertrain Engineering Sweden AB”.

Reklāma
Reklāma

“Mēs atjaunojamo degvielu, tostarp “Nestes” atjaunojamā benzīna, attīstībai sekojam līdzi ar lielu interesi un ticam, ka tam ir liels potenciāls. Mūsu produktu kombinācija ar “Nestes” atjaunojamo benzīnu ļaus automobiļu īpašniekiem samazināt siltumnīcefektu izraisošo gāzu emisijas pat par 65%,” saka “Powertrain Engineering Sweden” vadītājs Mīkaels Fleiss.

Testēšana tiek veikta gan laboratorijā ar brīvi stāvošu dzinēju, gan “Nestē”, veicot izmēģinājuma braucienus ar diviem automobiļiem.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.