Raivo Rosts: Kā mobilās tehnoloģijas ļauj pelnīt vairāk 0
Mobilie risinājumi šodien attīstās milzu ātrumā. Pasaule strauji atbrīvojas no komunikācijas šķēršļiem – vadiem un iekārtām, kas aizņem lielu telpu. Mobilo tīklu kapacitāte datu pārraidīšanai palielinās, pārsniedzot savulaik neiedomājamus apjomus un ātrumu.
“Tele2” un SKDS veiktajā pētījumā dažādu nozaru uzņēmēji atzīst, ka mobilās tehnoloģijas biznesa vidi padarījušas dinamiskāku. Ir ātrāka dokumentu aprite un lēmumu pieņemšana, darbiniekiem ir nepārtraukta pieeja dažādiem resursiem, kā arī saziņa ar klientu ir 24/7 – it īpaši tirdzniecības jomā strādājošajiem un eksportējošiem uzņēmumiem.
Šīs pārmaiņas, protams, ietekmē arī kompāniju efektivitāti un peļņu. Proti, vairāk nekā 26% uzņēmēju atzinuši, ka mobilo tehnoloģiju attīstība pēdējos 5–10 gados ļāvusi tiem nopelnīt vairāk.
Tirgotāju peļņa pieauga vairāk
Nozaru griezumā raugoties, mobilo sakaru tehnoloģiju attīstība visvairāk ļāvusi nopelnīt uzņēmumiem, kas pārstāv tirdzniecības nozari (38%), bet krietni mazāk – ražošanas nozarē strādājošajiem (10%). Viens no skaidrojumiem noteikti ir tas, ka ražošanas uzņēmumiem dažādu mobilo tehnoloģiju ieviešana ir daudz komplicētāka, un šos uzņēmumus nākotnē daudz būtiskāk ietekmēs 5G attīstība un šīs tehnoloģijas sniegtās iespējas.
Ir maldīgi domāt, ka mobilās tehnoloģijas ir kaut kas ļoti sarežģīts un ka to ieviešana prasa lielas investīcijas. Protams, ir izņēmumi, taču vidējam Latvijas uzņēmumam ļoti labu mobilo risinājumu ieviešanai faktiski ir nepieciešams tikai mobilā interneta pieslēgums un viedtelefons.
Daudzām nozarēm nopelnīt ļāvušas tādas visnotaļ vienkāršas mobilo sakaru tehnoloģijas kā zvanu vadības risinājumi, kas ļauj klientus apkalpot 24/7, mobilās biznesa lietotnes un klientu apkalpošanas sistēmas.
Arī aptaujas dati liecina, ka tehnoloģiju ieviešana ir svarīga biznesa attīstībai – 40% uzņēmumu no mobilo sakaru operatoriem sagaida dažādus modernus tehnoloģiju risinājumus, kas uzlabotu uzņēmējdarbības procesus.
Lai nezaudētu klientus
Konkurences apstākļos laba servisa nozīme var būt izšķiroša. Klientiem ir ļoti būtiski saņemt ātru atbildi uz savu jautājumu. Neviens mūsdienās nav gatavs gaidīt – ne klients, ne esošais vai potenciālais sadarbības partneris.
Piemēram, pētījumā noskaidrots, ka gada laikā 30% Latvijas iedzīvotāju nav iegādājušies kādu preci vai pakalpojumi, jo gluži vienkārši nav varējuši sazvanīt konkrēto uzņēmumu.
Tādēļ, lai nezaudētu potenciālu klientu un spētu reaģēt uz klientu zvaniem daudz efektīvāk, pieslēgt zvanu vadības risinājumu izvēlas jau katrs trešais “Tele2” biznesa klients.
Mobilo tehnoloģiju loma pieaugs
Latvijas uzņēmēji atzīst, ka nākotnē mobilo tehnoloģiju loma tikai pieaugs. Saskaņā ar “Tele2” un SKDS aptaujas datiem, tā uzskata gandrīz 60% Latvijas uzņēmēju. Pieaugošo lomu daudz vairāk akcentē lielie uzņēmumi, kā arī tie, kas nodarbojas ar eksportu.
Tie uzņēmumi, kuri spēs pielāgoties straujajam tehnoloģiju attīstības tempam un modernus tehnoloģiju risinājumus iekļaus gan savā biznesa attīstības stratēģijā, gan uzņēmuma pārvaldībā, nākotnē būs ieguvēji.