IZM ieceri par minimālo skolēnu skaitu sola izņemt no budžeta paketes 1
Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) no nākamā gada budžeta paketē iekļautajiem grozījumiem Izglītības likumā izņems punktus, kas paredz noteikt minimālo skolēnu skaitu izglītības iestādēs, trešdien, debatējot par 2020.gada budžetu, solīja IZM parlamentārā sekretāre Anita Muižniece (JKP).
Muižniece paziņoja, ka IZM pildot skolotājiem dotos solījumus par atalgojuma pieaugumu, ņemot vērā, ka kārtējais algas palielinājums pedagogiem noticis jau šajā septembrī.
Deputāte piebilda, ka IZM līdz budžeta paketē iekļauto likumprojektu izskatīšanai otrajā lasījumā no Izglītības likuma grozījumiem izņems punktus, kas attiecas uz minimālā skolēnu skaita noteikšanu izglītības iestādēs.
Kā ziņots, IZM sagatavotie grozījumi Izglītības likumā paredz, ka Ministru kabinets ir tiesīgs noteikt minimālo pieļaujamo skolēnu skaitu pamatizglītības un vidējās izglītības pakāpē, kā arī noteikt kvalitātes kritērijus vidējās izglītības pakāpē.
Lai varētu efektīvi turpināt uzsākto skolu tīkla sakārtošanu, nodrošinot kvalitatīvu izglītību, valdība IZM ir uzdevusi izstrādāt priekšlikumus optimālam skolu tīklam Latvijā, skaidroja ministrijā. 14.maijā valdība pieņēma zināšanai ministrijas sagatavoto informatīvo ziņojumu “Par skolu tīkla sakārtošanu”, kurā analizēta pašreizējā situācija pašvaldību dibinātajās skolās, modelēti iespējamie risinājumi, kā arī provizoriski iezīmēti minimālā skolēnu skaita kritēriji.
Tāpat IZM norādīja, ka ziņojumā piedāvātie iespējamie risinājumi kopš augusta tiek apspriesti ministrijas organizētajās sarunās ar pašvaldībām, un šobrīd sarunas notikušas jau ar aptuveni 70 Latvijas pašvaldībām. “Tikai pēc sarunu noslēguma plānots izstrādāt attiecīgus MK noteikumus, kas kalpos par pamatu kvalitatīvas izglītības sistēmas nodrošināšanai,” stāstīja ministrijā.
Tāpat līdz 2020. gada februārim IZM plāno prezentēt jaunu skolu finansēšanas modeli, kas būtu vērsts uz skolas pamatvajadzībām, nefokusējot uzmanību tikai uz kvantitatīvajiem rādītājiem.
“Ņemot vērā demogrāfijas tendences, kur uzskatāmi iezīmējas iedzīvotāju, tostarp skolēnu skaita samazināšanās, esošais izglītības tīkls neļauj nodrošināt kvalitatīvu izglītību, kā arī konkurētspējīgu atalgojumu pedagogiem,” pauda IZM.