Noslēpums. Politiskais lidojums 6
Mājieni par to, ka nacionālā aviokompānija “Air Baltic” varētu atsākt lidojumus uz Liepāju, manāmi jau kādu laiku. Kā noprotams, vēlme nāk gan no Satiksmes ministrijas, gan Liepājas domes.
“”Air Baltic” lido uz Palangu, un kāpēc Palangas vietā nevarētu būt Liepāja?” Latvijas Radio klāstīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS), solot, ka lidojumi varētu sākties aprīlī vai maijā. Zīmīgi, ka tas būs laiks tieši pirms pašvaldību vēlēšanām un varētu kalpot arī kā labs politiskās reklāmas materiāls Liepājas mēram Uldim Seskam, kurš tāpat kā Augulis pārstāv ZZS. Pirmais izsludinātais testa lidojums uz Liepāju aizvadītajā nedēļā gan bija nedaudz kuriozs – “Air Baltic” jaunā CS300 lidmašīna esot veiksmīgi sasniegusi Liepāju, ziņoja aviosabiedrības runasvīrs, taču… ierobežojumu dēļ neesot piezemējusies (piezemēšanās nemaz arī netika plānota). Tā vietā lidmašīna gaisā uztaisījusi plašu loku (attēlā) apkārt Latvijas robežai un atgriezusies Rīgā.
Eksperti spriež, ka šāda reisa atklāšana bez valsts dotācijām nav iespējama, jo pats sevi tas nespētu atpelnīt. Nākamā gada budžetā nauda šim mērķim nav paredzēta. Tālis Linkaits atgādina, ka ministra Aināra Šlesera laikā šāds reiss budžetam izmaksāja sešus miljonus latu gadā, līdz to nolēma slēgt.