Izdzēruši sausu. Augošā pieprasījuma dēļ aldariem tukšas noliktavas 0
Pieaugušā pieprasījumu dēļ, ko veicināja siltie laika apstākļi, daļai Latvijas alus ražotāju jau iztukšotas noliktavas un iestājies produkcijas deficīts, jo pieprasītais alus daudzums pārsniedzis piedāvājumu, atzina aptaujātie aldari.
Alus ražotāja “Tērvetes Al” Komercdirektors Raimonds Šerens teica, ka noliktavās alus beidzās jau maijā un uzkrājumu vairs nav atlicis. “Tik lielu pieprasījumu neprognozējām. Aprīlī pieprasījums pēc mūsu alus pieauga par 43% salīdzinājumā ar iepriekšējā gada attiecīgo laika posmu, līdz ar to visus vasarai paredzētos alus krājumus iztirgojām jau aprīlī, un mums izveidojās alus deficīts. Maijā nostrādājām ar nelielu pārdošanas apmēru pieaugumu salīdzinājumā ar iepriekšējo mēnesi, un tagad jau alu no ražošanas līnijas kraujam uzreiz automašīnā. Noliktavā vairs nav alus, maijā visu pēdējo iztirgojām, un šomēnes izveidojies deficīts,” teica Šerens.
Viņš piebilda, lai nākotnē novērstu deficīta situācijas, Tērvetes Al” šogad plāno būvēt alus noguldīšanas pagrabu, kas dos iespēju uzņēmumam nākamgad palielināt ražošanas jaudu par vairāk nekā 20% salīdzinājumā ar esošo kapacitāti, apmierinot klientu pieprasījumu pēc uzņēmuma ražotā alus.
Arī alus darītavas “Užavas alus” līdzīpašnieks un valdes loceklis Uldis Pumpurs atzina, ka kopumā pieprasījums pēc alus maijā ir pieaudzis salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, taču “Užavas alus” pārdošanas apmēri ir saglabājušies iepriekšējā gada līmenī. Karstajam laikam sākoties, “Užavas alus” maijā bija spiests pārtraukt alus vārīšanu saistībā ar uzņēmuma ražotnē ritošu investīciju projektu, kas nākotnē kompānijai dos iespēju alu ražot arī ziemā. “Nākamnedēļ atsāksim ražošanu pilnā apjomā, un tad centīsimies atgūt iekavēto,” teica Pumpurs, apstiprinot, ka uzņēmums ir iztirgojis visu iepriekš saražoto produkciju, un kompānijai vairs nav alus uzkrājumu noliktavā.
Alus darītavas “Bauskas alus” valdes loceklis Vladimirs Barskovs teica, ka noliktavās alus vēl nav izbeidzies, taču pieprasījums ir liels. “Šogad maijā bija ļoti labi, vasarīgi laika apstākļi, un pieprasījums pēc alus bija lielāks nekā gadu iepriekš. Tomēr, domāju, ka mēs spēsim nodrošināt visus pasūtījumus,” sprieda Barskovs, piebilstot, ka “Bauskas alus” realizētais produkcijas daudzums maijā salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pirms gada pieaudzis par apmēram 10%.
Alus darītavas “Valmiermuižas alus” saimnieks Aigars Ruņģis informēja, ka uzņēmumam maijā ir izdevies būtiski kāpināt pārdošanas apmēru salīdzinājumā ar attiecīgo mēnesi citus gadus, ko veicināja neierasti labie laika apstākļi. Tā rezultātā uzņēmuma noliktavā jūnijam iekrātais apmērs tika pieprasīts un piegādāts jau maijā.
“Prognozējam, ka jūnijā, kad vēsturiski pieprasījums pēc “Valmiermuižas alus” ražotā alus ir gandrīz divreiz lielāks nekā spējam piegādāt, nespēsim visiem veikaliem nodrošināt piegādes pietiekošā apmērā, jo pieprasījums būs lielāks nekā spējam izbrūvēt. Tādēļ ceram uz mūsu alus cienītāju un veikalu izpratni un sapratni, ka uz “Valmiermuižas alus” brūvē nepasterizēto alu, kura realizācijas termiņš ir īss un lielus uzkrājumus nevaram izveidot,” sacīja Ruņģis.
Vienlaikus viņš piebilda – lai ar piegādes apmēra ziņā “karstākajā” mēnesī – jūnijā, “Valmiermuižas alus” nespēs izpildīt piegādes pietiekamā apmērā, tomēr restorāniem un bāriem alus darītava apņēmusies nodrošināt piegādes pilnībā. “Var gadīties, ka dažiem veikaliem nevarēsim pietiekami apmierināt pieprasījumu pēc alus. Kopumā esmu ļoti priecīgs, ka Latvijā mazo alus darītavu, un, tajā skaitā “Valmiermuižas alus” ražotais alus ir ļoti iecienīts un pieprasīts. Tajā pašā laikā skumji, ka mazās alus darītavas nevarēs izpildīt pasūtījumus un pieprasījums būs lielāks nekā tās spēj izbrūvēt,” sacīja Ruņģis.
AS “Aldaris” valdes locekle Sigita Ozola apstiprināja, ka alus ražošanas industrijā ir izteikta sezonalitāte, ko ietekmē laika apstākļi un alus ir izteikti sezonāls dzēriens. “Šogad laika apstākļi lutina. Salīdzinot ar pagājušā gada maiju, pārdošanas apjomi “Aldara” produkcijai pieauguši par 15%. Nozīmīgs pieaugums vērojams arī HoReCa segmentā – pārdotais apjoms pieaudzis par gandrīz 10%, salīdzinot ar pērnā gada maiju,” teica Ozola.
Viņa piebilda, ka pieprasījumu pēc alus pozitīvi ietekmēja karstais un noturīgais laiks, kā arī iedzīvotāju pirktspējas uzlabošanās, kas novērojama arī citās plaša patēriņa preču grupās pārtikas un dzērienu nozarēs. Tāpat dzērienu nozarē maijā bija novērojamas zīmolu mārketinga aktivitātes.