Gata Šļūkas zīmējums

Divas izstādes Venēcijā 8

Selga Laizāne “Valentīnas” viesizrādes konkrētās izmaksas uzzināja Vācijā, kur noskaidrojās, ka par telpu īri, reklāmu, tehniskā un publiku apkalpojošā personāla izmaksām Berlīnes Vācu opera prasa 254 100 eiro. Šo ambīciju novērtēšanai salīdzinājumam var minēt LNO telpu nomu, kas ir astoņi līdz desmit tūkstoši eiro par vakaru. Par divām baleta “Apburtā princese” viesizrādēm 16. un 17. jūnijā Ķīnā Nacionālajā izpildītājmākslas centrā, prestižākajā zālē Pekinā, būs jāmaksā 164 666 eiro, jo baleta trupa ir mazāka nekā operai, bet – galvenais – nebūs jāmaksā par telpu nomu. Skaidrojot, kāpēc no apmēram 80 Vācijas teātriem izraudzīta tieši Berlīnes Vācu opera, Selga Laizāne skaidro, ka ņemts vērā simbolisks aspekts – tieši Berlīnē beidzās Otrais pasaules karš. Viņa nenoliedz, ka Berlīnē nav izdevies atrast sadarbības partnerus vai arī piesaistīt Latvijas sponsorus kā, piemēram, “Latvijas dzelzceļu”, kas pilnībā sedza 
67 000 eiro izmaksas Maskavā notikušajam Raimonda Paula un Latvijas Radio bigbenda koncertam.
Trešās lielākās izmaksas – 300 051 eiro – veido prezidentūras atklāšanas koncerts 16. janvārī “Bozar” mākslas centrā Briselē (piedalījās Elīna Garanča, Karels Marks Šišons, Beļģijas Nacionālais orķestris) un vēl septiņu pasākumu kopums. To vidū – latviešu mākslinieku kinētisma izstāde “Vizionārās struktūras. No Johansona līdz Johansonam” un DVD par latviešu mākslinieku Gustavu Kluci, kas izmaksās 
105 290 eiro. Honorāru Beļģijas orķestrim sedza uzņemošā puse, kas tāpat nodrošināja telpu īri, izmitināšanu, arī 100 ielūgumus 
īpaši lūgtiem viesiem. Kas tad veido atklāšanas koncerta lielākās izmaksas? Uz šo jautājumu saņēmu šādu prezidentūras sekretariāta atbildi: “Atklāšanas koncerta līgums, tostarp honorāri māksliniekiem satur konfidenciālu informāciju.” Tātad par nodokļu maksātāju naudu ir izskoloti šobrīd Latvijas vārdu pasaulē nesoši mākslinieki, bet to, cik viņiem nu maksājam honorāros (starp citu, arī no mūsu maciņiem), zināt nedrīkstam.

Selga Laizāne tomēr aicina raudzīties uz visu programmu kopumā: “Esam atraduši ļoti daudzus sadarbības partnerus, kuriem pateicoties nemaksājam nekādu īri par telpām un vēl saņemam pretī servisu – viesnīcu nodrošinājumu māksliniekiem, transportu, reklāmas, atsevišķos gadījumos honorārus. Ja mums izdevies piesaistīt daudzus nozīmīgus un prestižus sadarbības partnerus, tad vai vienā gadījumā nevaram atļauties būt vērienīgāki?” No kultūras programmas pērnā finansējuma esot ietaupīti 88 000 eiro un sekretariāta mērķis neesot izmantot visus piešķirtos 5,2 miljonus. Iespējams, izdošoties ietaupīt.

Reklāma
Reklāma
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
Lasīt citas ziņas

Ir daudzas pievilcīgas lietas – prezidentūras laikā uz lielākajām Eiropas un pasaules skatuvēm uzstāsies izcilākie Latvijas mūziķi: diriģents Andris Nelsons, operdziedātāji Maija Kovaļevska un Egils Siliņš, kamerorķestris “Sinfonietta Rīga”, Latvijas Radio koris, Valsts akadēmiskais koris “Latvija” u. c. Programma paredz vairāku darbu pirmatskaņojumus. Ir izstrādāts piedāvājums Latvijas vēstniecībām: ceļojošas izstādes, Latvijas filmu izlase un grāmatu dāvinājums ārvalstu bibliotēkām.

Par to, ka iecerētais vēriens patiešām ir ievērojams, diemžēl dažreiz grūti samērojams ar kultūras procesam atvēlētajiem pieticīgajiem līdzekļiem Latvijā, liecina arī fakts, ka šogad 56. Venēcijas mākslas biennālē Latvija piedalīsies ar divām izstādēm, kuru finansējums abām būs no valsts maka, kaut arī katrai pasmelts no citas iekškabatiņas. Mākslinieki Andris Eglītis un Katrīna Neiburga uzvarēja Kultūras ministrijas (KM) izsludinātajā konkursā par dalību šajā starptautiskajā māk­slas forumā, kas valstij izmaksās 53 998 eiro, ieskaitot PVN, taču papildus tam KM ir noslēgusi atsevišķu ekspozīcijas telpu nomas līgumu ar biennāles rīkotājiem par 109 800 eiro. Savukārt otra ir “Purvīša balvas procesos balstīta” laikmetīgās mākslas izstāde, kas uz Venēcijas mākslas biennāli dosies kā paralēlā programma un būs apskatāma no 8. maija līdz 22. novembrim. Šādas paralēlās izstādes rīkojot arī citas valstis. No Venēcijas biennāles var īrēt telpas paralēlajām izstādēm, ja biennāles rīkotāji atzīst piedāvājumu par labu. Šī paralēlā izstāde ar 379 859 eiro izmaksām, no kurām lauvas tiesa ir tieši septiņu mēnešu telpu noma “Arsenāla” kompleksā – 147 620 eiro –, ir otrs dārgākais projekts prezidentūras kultūras programmā. Var tomēr vaicāt – vai Neiburgas un Eglīša izstāde arī nav “Purvīša balvas procesos balstīta”, jo abi mākslinieki taču ir attiecīgi pirmās un trešās Purvīša balvas ieguvēji?
Selga Laizāne “Valentīnas” viesizrādes konkrētās izmaksas uzzināja Vācijā, kur noskaidrojās, ka par telpu īri, reklāmu, tehniskā un publiku apkalpojošā personāla izmaksām Berlīnes Vācu opera prasa 254 100 eiro. Šo ambīciju novērtēšanai salīdzinājumam var minēt LNO telpu nomu, kas ir astoņi līdz desmit tūkstoši eiro par vakaru. Par divām baleta “Apburtā princese” viesizrādēm 16. un 17. jūnijā Ķīnā Nacionālajā izpildītājmākslas centrā, prestižākajā zālē Pekinā, būs jāmaksā 164 666 eiro, jo baleta trupa ir mazāka nekā operai, bet – galvenais – nebūs jāmaksā par telpu nomu. Skaidrojot, kāpēc no apmēram 80 Vācijas teātriem izraudzīta tieši Berlīnes Vācu opera, Selga Laizāne skaidro, ka ņemts vērā simbolisks aspekts – tieši Berlīnē beidzās Otrais pasaules karš. Viņa nenoliedz, ka Berlīnē nav izdevies atrast sadarbības partnerus vai arī piesaistīt Latvijas sponsorus kā, piemēram, “Latvijas dzelzceļu”, kas pilnībā sedza 
67 000 eiro izmaksas Maskavā notikušajam Raimonda Paula un Latvijas Radio bigbenda koncertam.
Trešās lielākās izmaksas – 300 051 eiro – veido prezidentūras atklāšanas koncerts 16. janvārī “Bozar” mākslas centrā Briselē (piedalījās Elīna Garanča, Karels Marks Šišons, Beļģijas Nacionālais orķestris) un vēl septiņu pasākumu kopums. To vidū – latviešu mākslinieku kinētisma izstāde “Vizionārās struktūras. No Johansona līdz Johansonam” un DVD par latviešu mākslinieku Gustavu Kluci, kas izmaksās 
105 290 eiro. Honorāru Beļģijas orķestrim sedza uzņemošā puse, kas tāpat nodrošināja telpu īri, izmitināšanu, arī 100 ielūgumus 
īpaši lūgtiem viesiem. Kas tad veido atklāšanas koncerta lielākās izmaksas? Uz šo jautājumu saņēmu šādu prezidentūras sekretariāta atbildi: “Atklāšanas koncerta līgums, tostarp honorāri māksliniekiem satur konfidenciālu informāciju.” Tātad par nodokļu maksātāju naudu ir izskoloti šobrīd Latvijas vārdu pasaulē nesoši mākslinieki, bet to, cik viņiem nu maksājam honorāros (starp citu, arī no mūsu maciņiem), zināt nedrīkstam.
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.