Ilustratīvs foto
Ilustratīvs foto
Meta skice

Izbeigts iepirkums par “Rail Baltica” loģistikas centra būvniecību Salaspilī 0

Dzelzceļa projekta “Rail Baltica” īstenotājs Latvijā SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” izbeidzis iepirkumu par kravu pārkraušanas termināļa Salaspilī būvniecības ieceri, aģentūru LETA informēja “Eiropas dzelzceļa līniju” pārstāve Vita Voronkova.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Lasīt citas ziņas

Nepieteicās konkursa nosacījumiem atbilstoši pretendenti

Viņa skaidroja, ka Iepirkuma komisija, kuras sastāvā ir “Eiropas dzelzceļa līnijas”, Baltijas valstu kopuzņēmuma “RB Rail” un Satiksmes ministrijas eksperti, nolēma izbeigt iepirkumu, jo līdz iepirkuma termiņa beigām nebija saņemts neviens pieteikums, kas atbilstu iepirkuma nosacījumiem. Iepirkumu komisija plāno turpināt darbu pie iepirkuma dokumentācijā iekļauto prasību pilnveidošanas.

CITI ŠOBRĪD LASA

Jautāta, ko tieši plānots mainīt iepirkuma dokumentācijā, Voronkova norādīja, ka tiks pārskatītas ekspertiem noteiktās prasības.

Savukārt, kad tiks izsludināts jauns iepirkums, varētu būt zināms viena līdz divu mēnešu laikā.

Kās būs “Rail Baltica” kravu pārkraušanas terminālis

Multimodalālais loģistikas centrs Salaspilī jeb “Rail Baltica” kravu pārkraušanas terminālis ir paredzēts kā Baltijas centrālais loģistikas centrs, kura teritorijā plānots apstrādāt divu dzelzceļa sistēmu un auto transporta sauszemes kravas.

“Rail Baltica” kravu pārkraušanas terminālī ir plānota vilcienu pieņemšana un to sastāvu formēšana, kravu operācijas ar konteineriem, kā arī vilcienu, kuri pārvadā kravas automašīnas vai puspiekabes, apstrāde, tādējādi nodrošinot pakalpojumus arī autopārvadātājiem.

“Rail Baltica” kravu pārkraušanas terminālis būs pamats, lai attīstītu un nodrošinātu kravu pārvadājumus starptautiskajos koridoros gan ziemeļu-dienvidu, gan austrumu-rietumu virzienā.

Voronkova norādīja, ka atbilstoši nākotnes kravu un satiksmes plūsmu prognožu modelim “Rail Baltica” kravu pārkraušanas terminālis Salaspilī varētu piesaistīt apmēram 1,4-1,8 miljonus tonnu kravu gadā, kas atbilst aptuveni 162 000 piekrautu TEU konteineru.

Uzziņa:

Jau ziņots, ka “Eiropas dzelzceļa līnijas” augusta sākumā izsludināja iepirkumu par “Rail Baltica” kravu pārkraušanas termināļa Salaspilī būvniecības ieceri.

Reklāma
Reklāma

Uzņēmums “Eiropas dzelzceļa līnijas” ir starptautiskā dzelzceļa projekta “Rail Baltica” ieviesējs Latvijā. Tā atbildībā ir stacijas izbūve lidostā “Rīga” un Rīgas Centrālās stacijas pārbūve.

“Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.