Ivara Heinrihsona zīmes “Galerijā Bastejs” 0
“Galerijā Bastejs” atklāta Ivara Heinrihsona darbu izstāde “Zīmes ceļš”, portālam LA.lv pavēstīja izstādes kuratore Baiba Morkāne.
Ivars Heinrihsons par zīmi un tās ceļu saka šādi: “Tā ir izteiksme: esence, koncentrāts, demonstrējums, pozīcija. Līdz tai ir jānonāk. Tas ir radošs process: posmi, periodi, sānceļi, atklāsmes. Ceļš nebeidzas, jo ir radošuma jēga. Lielākā daļa zīmējumu ir ar vēsturi un nozīmi. Savā ziņā tie ir unikāli – pat ja neskaita, ka ikviens zīmējums jau ir unikāls, kā rokas pieskāriens. Vērtība ir tajā, ka zīmējums ir kā ceļš uz kaut ko vēl nozīmīgāku.”
Februārī “Galerija Bastejs” Ivara Heinrihsona darbus izstādīja Madridē mākslas mesē “Just Mad”, šobrīd galerijā gleznas, zīmējumi, printi veido vienotu ekspozīciju – zīmes ceļu.
Ivars Heinrihsons (1945) ir spožs neoekspresionisma pārstāvis latviešu mūsdienu glezniecībā ar izsmalcinātu ahromātisku krāsu paleti, kur melna līnija vai laukums ir pamatu pamats – gan ekspresija, gan stabilitāte.
Pretmetu izmantošana aptver visu Ivara Heinrihsona daiļradi – gan izmantotajā tēlu sistēmā, gan krāsu pielietojumā, gan otas žestā. Baltais un melnais, gaišais un tumšais, miers un kustība kā ieelpa un izelpa – viss ir pulsējošs un savstarpēji nomaina viens otru, savstarpēji pievelkas, savijas un atgrūžas.
Kāds vienmēr mēģinās (un lieki) Ivaram Heinrihsonam pārmest viņa tēmu nemainību – zirgus, baletu, klavieres un cilvēku pilsētā. Tikai tās nav tēmas, bet gan tēlu sistēma, kas personificē cilvēka ego – pirmatnējo dabu, garu un intelektu. Tās ir gan domas, gan ķermenis un prāts, kas sevī satur visus pretmetus – cīņas un trauksmes.