Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto: SIPA/SCANPIX/LETA

Covid-19 pandēmijas laikā ieviestās pārmaiņas – uz palikšanu 2

Olafs Zvejnieks, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
3 visbīstamākās zodiaka zīmju pārstāves, kas bez sirdsapziņas pārmetumiem var atņemt citas vīrieti
Veselam
Liekie kilogrami neatkāpjas ne pa kam? 4 pazīmes, ka jūsu vielmaiņa nedarbojas pareizi
Lasīt citas ziņas

Nesen viens no pasaules lielākajiem uzņēmumu pirkšanas un apvienošanas konsultantiem “Benchmark International” (“BI”) publiskoja vairākas, viņuprāt, pasaulē vērojamas biznesa tendences, par daļu no kurām mēs šobrīd vēl domājam kā par Covid-19 pandēmijas ieviestām īstermiņa pārmaiņām.

Pretstatā šim viedoklim konsultāciju uzņēmums uzskata, ka šīs tendences tuvākajos gados tikai turpinās attīstīties.
CITI ŠOBRĪD LASA

Lai piemērotos pasaulē notiekošajām pārmaiņām patērētāju prasībās, biznesam nemitīgi jāmainās un jāpielāgojas. “Benchmark International” uzskata, ka viens no būtiskākajiem globalizācijas aspektiem tuvākajos gados būs globalizācija caur attālināto darbu.

“Digitālo komunikācijas tehnoloģiju straujā attīstība Covid-19 pandēmijas laikā pavērusi uzņēmumiem vēl nebijušas iespējas attālinātā darbaspēka piesaistei. Vairs nav nekādas nepieciešamības personiski tikties vienam ar otru un vairums darbinieku, kas pandēmijas laikā pārslēdzās uz darbu no mājām, birojos nekad vairs neatgriezīsies,” uzskata uzņēmuma analītiķi.

Tāpat darbinieki ir sapratuši, ka, pārceļoties no dārgajām lielajām pilsētām uz mazpilsētām, viņi būtiski samazinājuši sadzīves izmaksas, un arī šo tendenci vairs neizdošoties pavērst atpakaļ.

Šo faktoru kopums ir pavēris uzņēmumiem iespēju komplektēt darbiniekus daudz plašākā tirgū, nevis tikai lokāli, kā arī ļauj uzņēmumiem samazināt nepieciešamo telpu platību. 5G tehnoloģiju gaidāmā ieviešana šīs tendences nākotnē tikai pastiprinās, uzskata “BI”.

Mobilās pārdošanas uzplaukumu pandēmijas laikā nav pamanījis tikai retais, un arī “BI” nav pagājuši tai garām.

Pēc uzņēmuma domām, mobilie telefoni kļūst par vienu no svarīgākajiem pārdošanas kanāliem un tas paver iespējas pat mazajiem uzņēmumiem pārvilināt lielo uzņēmumu klientus.

Tādēļ efektīva elektroniskās komercijas stratēģija kļūstot par vienu no svarīgākajām sekmīga uzņēmuma pazīmēm.

Trešā pamanāmā globālā tendence, pēc “Benchmark International” domām, ir biznesa sociālās atbildības pieaugums.

“Vairs nepietiek tikai ar sabiedrisko attiecību trikiem, lai uzņēmums izskatītos labi patērētāju acīs.

Galvenokārt pateicoties sociālajiem medijiem, patērētāji spēj daudz labāk pieķert uzņēmumus necaurspīdīgumā un atšķirt, kad viņiem tiek teikta nepatiesība.

Laikmetā, kad viss tiek publiskots sociālajos medijos, kritika var daudz pamatīgāk ietekmēt uzņēmumu peļņu nekā agrāk. Tādēļ uzņēmuma svarīgākajām amatpersonām ir daudz nopietnāk jāpārdomā, ko tās saka, kas tiek publiskots un kā uzņēmums rīkojas.

Ņemot vērā arī to, ka tūkstošgades mijā dzimušie, kas veidos nākotnes galveno patērētāju daļu, daudz lielāku uzmanību pievērš reputācijai, uzņēmumi, kas pievērš lielāku uzmanību savu darbinieku labklājībai, ētiskai rīcībai, ekoloģijai un dzimumu līdztiesībai, iegūs konkurences priekšrocības.

Reklāma
Reklāma

Ceturtā pamanāmā tendence esot ekoloģijai draudzīgu produktu uzplaukums visās tautsaimniecības nozarēs. Arvien vairāk un vairāk uzņēmumu ievieš energoefektivitātes auditus, zaļās konsultācijas un zaļo lietotņu izstrādi.

Visredzamākā šī tendence esot autoindustrijā, kur patērētāju pieprasījums pēc videi draudzīgiem auto palielināšot to skaitu par 70% tikai šogad vien. Tam sekošot arī citas nozares, jo jaunās patērētāju paaudzes dabas aizsardzību un vides saglabāšanu izvirzot par vienu no svarīgākajām prioritātēm.

Visbeidzot piektā pamanāmā tendence esot dažādība. Prasība pēc vienādu iespēju nodrošināšanas, rasu un dzimumu līdztiesības kļūstot arvien spēcīgāka, un vairākums jauno cilvēku esot pārliecināti, ka šīs iespējas joprojām netiekot nodrošinātas pietiekami – arī attieksmei pret to esot jāmainās.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.