Islandē bezprecedenta situācija: jaunas salātu receptes dēļ valsts palikusi bez gurķiem 20
Islandes lielveikali ir nonākuši sarežģītā situācijā pēc tam, kad vietnē TikTok ievietots video izraisījis nepieredzēti strauju pieprasījumu pēc gurķiem, vēsta BBC.
Tas noticis pēc tam, kad Islandes sociālo mediju influenceri sāka dalīties ar salātu recepti, kas pagatavota no rīvētiem gurķiem, sezama eļļas, ķiplokiem, rīsu etiķa un čili eļļas.
Šī recepte ir kļuvusi tik populāra, ka vietējie lauksaimnieki nav spējuši tikt galā ar milzīgo pieprasījumu pēc gurķiem.
Lai gan lielveikalu tīkls “Hagkaup” apšaubīja pieprasījuma saistību ar šo tendenci, tas atzina, ka gurķu iepirkumi ir palielinājušies vairāk nekā divas reizes.
SFG mārketinga direktore Kristīne Linda Sveinsdotira sacīja, ka Islandes lauksaimnieki pašlaik nespēj apmierināt pieaugošo patērētāju pieprasījumu, taču izteica cerību, ka piegāde normalizēsies “apmēram pēc nedēļas”.
Recepte ir izrādījusies tik “ļoti populāra”, ka izpārdoti ne tikai gurķi, bet arī citas šai salātu receptei nepieciešamās sastāvdaļas.
Viss sākās ar kanādieti Loganu Mofitu, kurš TikTok ir pazīstams kā “gurķu puisis”. Viņam ir vairāk nekā 5,5 miljoni sekotāju, un kopš jūlija viņš gandrīz katru dienu dalās ar receptēm, kurās viena no obligātajām sastāvdaļām ir gurķis.
“Dažreiz vienkārši ir jāēd vesels gurķis,” ir viņa iecienītā frāze šo video sākumā.
Receptē, kas iekarojusi Islandes iedzīvotāju sirdis, bez gurķiem tiek izmantota arī sezama eļļa un rīsu etiķis, dažreiz arī krēmsiers, avokado un pat kūpināts lasis.
Lai arī influenceris joprojām ir populārs tiešsaistē, Islandes eksperti cenšas mazināt tā ietekmi uz pašreizējo dārzeņu deficītu, norādot, ka šajā gadalaikā bieži trūkst Islandes gurķu.
SFG pārstāve pauda zināmu skepsi, norādot, ka nozīme ir arī citiem faktoriem. Pēc viņas teiktā, daži gurķu audzētāji šajā laikā maina gurķu stādus, kas vēl nav devuši lielu ražu. Turklāt skolas atgriežas no vasaras brīvdienām, kas rada papildu spiedienu uz piegādēm.
“Tas viss notiek vienlaicīgi,” Sveinsdotira sacīja, tomēr bija spiesta atzīt, ka galvenais faktors pieprasījumam pēc gurķiem joprojām ir sociālo mediju tendence.
“Šī ir pirmā reize, kad mēs piedzīvojam kaut ko tādu,” teica Sveinsdotira, piebilstot, ka, ja TikTok tendence būtu izplatījusies agrāk vasarā, “kad [gurķu] ražošana bija pilnā sparā”, trūkums nebūtu jūtams.
Islandes, kurā ir 393 600 iedzīvotāju, lauksaimnieki saražo aptuveni sešus miljonus gurķu.