Irbītis par traģiskajām avārijām uz ceļiem: “Parādās “fantastiski” liels cipars ar frontālām sadursmēm starp kravas auto un vieglo automobili” 0
Šomēnes mēs pabeigsim pirmo pilotprojektu Latvijā par smagu ceļu satiksmes negadījumu izpēti. Jāsaka tā, ka pirmo reizi Latvijā mēs to darām līdzīgi, kā to dara Somijā, – secinājums jau ir viens izdarīts, proti, tas tiešām ir Ļoti vērtīgs pētījums, tā par Latvijas ceļu traģisko statistiku TV24 raidījumā “Nacionālo interešu klubs” pastāstīja Oskars Irbītis, satiksmes drošības eksperts.
“Mēs varam ieraudzīt tos apstākļus, kāpēc tas ir noticis. Šobrīd ir 69 negadījumi izpētīti. Visi pētījumi vēl nav pabeigti, bet tas, ko mēs jau ieraugām, ir vairāki būtiski aspekti,” tā sakidrojumu par pētījumu iesāk eksperts.
Iepriekš statistikā, kā saka Irbītis, parādījās milzīgs daudzums datu, ka auto iebraucis pretējā joslā, – “kāpēc viņš tur iebrauca, kas tur notika, tas viss bija nezināmajos. Un tad parādās fantastiski liels cipars ar frontālām sadursmēm starp kravas automobili un vieglo automobilu, – tur parādās ļoti daudz apdzīšanas manevru!”
Vai ir kāds konkrēts šādu avāriju izraisījušo portrets, ka trakie tikai šādus negadījumus izraisa, nē, tāda nav, atklāj auto braukšanas entuziasts: “Tur gan ir pensijas vecuma sieviete, kas iziet uz apdzīšanu pilnīgā nevietā, ir jaunieši, ir cilvēks vispār bez tiesībām mācību laikā, – te veidojas tāds būtisks riska faktors.”
Šogad eksperti domā pievērsties tieši apdzīšanas manevru pētījumiem, jo īpaši, ja iesaistīts kravinieks, – tie ir milzīgi materiālie zaudējumi, cilvēku dzīvības, cilvēku veselība, ceļu infrastruktūra bloķēta ilgu laiku, bojāts ceļa segums, grāvis.