“iPhone” popularitāte mazinās; “Apple” ziņo par pirmo tirdzniecības kritumu 0
ASV informācijas tehnoloģiju gigants “Apple Inc.” otrdien paziņoja, ka viedtelefonu “iPhone” pārdošanas apjoms pagājušajā ceturksnī piedzīvojis pirmo kritumu kopš to nonākšanas tirdzniecībā 2007.gadā un samazinājusies arī uzņēmuma peļņa.
Uzņēmums norāda, ka “iPhone” tirdzniecības apjoms šā biznesa gada pirmajā ceturksnī, kas noslēdzās martā, samazinājies līdz 51,19 miljoniem vienību salīdzinājumā ar 61,17 miljoniem vienību attiecīgajā laika periodā pirms gada, tādējādi reģistrējot visu laiku pirmo kritumu.
Tāpat ceturksnī samazinājusies arī “Apple” tīrā peļņa, tai šajā periodā sarūkot no 13,6 miljardiem dolāru (12,04 miljardiem eiro) līdz 10,5 miljardiem dolāru (9,3 miljardiem eiro).
Tikmēr uzņēmuma pārdošanas apjoms pagājušajā ceturksnī samazinājies līdz 50,6 miljardiem dolāru, salīdzinot ar 58 miljardiem dolāru pirms gada, reģistrējot pirmo kritumu gada griezumā kopš 2003.gada.
Analītiķus “iPhone” tirdzniecības apjoma kritums gan nepārsteidz, ņemot vērā globālā viedtelefonu tirgus piesātinātību.
Kā ziņots, “Apple” pagājušajā mēnesī prezentēja jaunos “iPhone” modeļus, kuriem samazināts gan ekrānu izmērs, gan cena.
Jaunais viedtelefons “iPhone SE” ASV debitējis ar cenu 399 dolāru apmērā, kas ir ievērojami lētāk salīdzinājumā ar “Apple” lielākajiem “iPhone” modeļiem.
“iPhone SE” tirdzniecības rādītāji pagājušā ceturkšņa finanšu rezultātos gan nav iekļauti.