Studenti uzskata, ka zvaigžņu stāvoklis ietekmē uzvedību? 1
Bieži kā etioloģiskus faktorus min arī ļaunu aci, noburšanu, lāstu vai bezlaulības vainagu. Teiksim, kāds ir vientuļš, nevar atrast partneri, mīlestību. Kas vainojams – liktenis, karma? Mūsu kursā māca, ka tās ir zemapziņas nostādņu sekas: cilvēks ir pārāk kautrīgs, baidās, ir pārmēru aizdomīgs, kašķīgs, greizsirdīgs, ar nereāli augstām morāles prasībām pret savu partneri.
Reiz, lai sāktu diskusiju, joka pēc izdomāju, ka pats uzdošu studentiem jautājumus par horoskopiem un citām pārdabiskām ietekmēm. Izveidoju testu – uzrakstīju septiņus spēkus, kas it kā varētu ietekmēt cilvēka uzvedību, un studentiem tie bija jāsarindo, viņuprāt, pareizā secībā pēc nozīmīguma. Es nosaukšu tādā kārtībā, kas atbilst zinātnes atklājumiem: pirmajā vietā gēni, tad – māte, tēvs, brāļi, māsas, mīlas vai seksa partneris, ģeogrāfiskā dzīvesvieta (to ierakstīju, lai nedaudz jauktu galvu, jo, ja studenti minētu planētas un, piemēram, Jupiteru, tad skaidrs, ka Zemes pievilkšanas spēkam ir daudz lielāka ietekme uz cilvēku nekā Jupitera gravitācijai, zinātnieki saka, ka pat mobilā telefona gravitācijas spēkam ir daudz lielāka ietekme nekā Jupitera gravitācijas spēkam). Un vēl bija ierakstīts Mēness un horoskops.
Neliela daļa studentu horoskopu lika pirmajā vietā, viss pārējais, arī tas, ko māca augstskolā kā zinātnisku pieeju, bija pēc tam. Pietiekami lielam skaitam studentu tas bija pa vidu vai sākumā – otrajā, trešajā vietā, kaut gan zinātnes ieskatā un arī eksperimentāli pierādīts, ka dzimšanas datuma ietekme uz uzvedību ir apaļa nulle. Mēnesi anketā ieliku, jo tā gravitācijas spēks ietekmē norises uz Zemes, bet to studenti mēdz jaukt ar Mēness fāzēm. Parasti min – re, kā Mēness ietekmē paisumu un bēgumu, tad jau asinsriti arī ietekmē…