Interneta veikalos esot labākas cenas nekā parastajos veikalos, atklāj pētījums 0
Gada laikā 78% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju ir iepirkušies internetā, kas ir par vienu procentpunktu mazāk nekā pērn, liecina starptautiskā interneta izpētes un tehnoloģiju uzņēmuma “Gemius” jaunākais pētījums par Latvijas e-komercijas tendencēm 2018.gadā.
Savukārt 13% aptaujāto norādīja, ka plāno internetā iepirkties nākotnē. Tostarp 46% respondentu, kas nav iepirkušies internetā ir vecumā virs 55 gadiem.
Pētījumā noskaidrots, ka 95% respondentu izvēlas apmeklēt e-komercijas vietnes no datoriem. Internetā visbiežāk joprojām iepērkas sievietes (51%), taču, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, 49% vīrieši arvien biežāk izvēlas iepirkties tiešsaistē, kas ir par diviem procentpunktiem vairāk nekā 2017.gadā.
Kā liecina pētījuma dati, 78% sieviešu un 79% vīriešu ir veikuši pirkumus internetā pēdējo 12 mēnešu laikā, savukārt 13% sieviešu un 12% vīriešu nav veikuši nevienu pirkumu, bet plāno iegādāties preci vai pakalpojumu internetā tuvākajā laikā.
Savukārt 9% sieviešu un vīriešu nav veikuši nevienu pirkumu un neplāno iegādāties nevienu preci vai pakalpojumu internetā tuvākajā laikā.
Pētījumā secināts, ka 92% iepirkumus tiešsaistē ir veikuši respondenti vecuma grupā no 25 līdz 34 gadiem, 86% respondenti ar augstāko izglītību, bet Latvijas iedzīvotāji, kuru mēnešu ienākumi ir 1000-1499 eiro, iepirkumus tiešsaistē veic 92%.
Pētījumā 78% respondenti norādījuši, ka visbiežāk izvēlas iepirkties internetā, jo uzskata, ka e-komercijas vietnēs tiek piedāvātas labākas cenas nekā tradicionālajos veikalos.
Kā papildus interneta veikalu priekšrocību 72% respondentu atzīst piekļuvi tiešsaistes veikalam no jebkuras vietas, 67% – iespēju salīdzināt vairākus piedāvājumus vienlaicīgi.
Savukārt kā galveno problēmu, ar kuru interneta lietotāji saskaras iepērkoties internetā, 42% norādīja pārāk ilgu piegādes laiku, bet 34% – tādas informācijas trūkumu kā aprakstu par produktu, piegādātāju un maksājuma iespējām.
Pētījums veidots, izmantojot specializētu interneta aptauju “gemiusAdHoc”.
Pētījuma pamatā ir dati, kas iegūti ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem Latvijas lielākajos portālos “tvnet.lv”, “delfi.lv”, “jauns.lv”, “sportacentrs.com”, “andelemandele.lv”, “gismeteo.lv” un “iauto.lv”.
Pētījums veikts laika posmā no 2018.gada 12. līdz 15.septembrim, un tā laikā aptaujāti 3137 respondenti vecuma grupā no 18 līdz 74 gadiem.