Jālasa līgums 19
Savukārt SPRK pārstāve Ieva Bethere apgalvoja, ka interneta pakalpojuma sniedzējiem nepieciešams nodrošināt vienlīdzīgu interneta datu plūsmas apstrādi. Tas nozīmē, ka nav pieļaujama interneta ātruma mākslīga ietekmēšana un lietotājam ir tiesības internetu lietot pēc saviem ieskatiem. Tā kā līgumā “Bite” skaidri un gaiši norāda, ka pie attiecīga datu apjoma sasniegšanas notiks interneta ātruma samazināšana, kompānija neko nepārkāpjot.
I. Bethere atzina, ka brīžiem gadās saņemt pa kādai sūdzībai par pakalpojuma kvalitāti, tostarp par interneta pieslēguma ātrumu. “Vienlaikus gan jāpiebilst, ka šāda veida sūdzības lielākoties saistītas ar pakalpojuma pieejamības problēmām konkrētā vietā vai arī noslodzes izmaiņām elektronisko sakaru tīklā,” saka I. Bethere un norāda, ka vienmēr jāatceras rūpīgi iepazīties ar līguma nosacījumiem, īpaši tiem, kas saistīti ar garantēto pieslēguma ātrumu, apjomu un ierobežojumiem konkrētam tarifu plānam.
Eksperts: Operatori pieradinājuši pie liela ātruma
Mareks Matisons, sociālo mediju un jauno tehnoloģiju eksperts:
“Jāatceras par Latvijas interneta lietotāju izejas pozīcijām – klienti ir ļoti prasīgi, un telekomunikāciju operatori mūs ilgstoši pieradinājuši pie pasakainiem interneta ātrumiem un pie samērā zemām cenām. Taču nav saprotama operatora rīcība pret to nelielo cilvēku pulku, kuri mēnesī spējīgi pārsniegt 150 GB robežu un kuriem operators it kā piedāvā bezlimita internetu, taču faktiski tomēr ne. Tomēr man īsti nav arī skaidrs, kā ikdienas dzīvē mēnesī iespējams sasniegt 150 gigabaitu apjomu… Būtu ļoti interesanti redzēt, kāds ir Latvijas telekomunikāciju operatoru vidējais mēneša datu patēriņš tīklā vienam klientam un kāda ir mēneša datu patēriņa rekordu zona.”