Modē mīksti, reljefi un spīdīgi audumi. Ieskats lielākajā tekstila izstādē Frankfurtē 0
Nesen noslēgusies viena no lielākajām tekstila modes izstādēm “Heimtextil 2018” Frankfurtē. Līdzās ierastajiem stendiem šā gada izstādē bija iekārtots arī īpašs tēmu parks jeb paviljons ar nosaukumu “Nākotnes pilsēta”. Tajā atraktīvā veidā tika demonstrētas četras dzīvesveida tendences, kas šajā gadā izvirzītas par vadošajām. Apmeklētāji varēja aplūkot īpaši izstrādātus stendus, kas šīs tendences atklāja tipiskās pilsētas vietās un situācijās – darba vietās, ražošanas telpās, atpūtas zonās un sociālajās tikšanās vietās. Pārējo paviljonu ekspozīcija sasaucās ar tēmu parkā prezentētajām tendencēm. Tekstila materiālos dominē mīksti, reljefi un arī spīdīgi audumi – tādas faktūras, kam tā vien gribas pieskarties. Mēbeļu audumi matēti, ar faktūru, kas rada īpaši komfortablu un brīvu noskaņu. Audumu rakstos aktuāli dabas elementi – lieli ziedu rak-sti, taureņi, putni, kukaiņi, stilizēti zaru un lapu motīvi, ūdens iemītnieki, kā arī koši, ģeometriski (bet saplūdināti) ornamenti. Krāsu paletē jau minētais indigo – plaša spektra zilie toņi, sarkani rūsganie, piesātinātas nokrāsas, kā arī pasteļtoņi un dabiski atturīgās krāsas.
Elastīga telpa
Šī stenda ekspozīcija vērsta uz ierobežotu dzīvojamo platību un pēc iespējas funkcionālu tās izmantošanu. Projektētāji, arhitekti un dizaineri strādājuši pie risinājuma lielpilsētu iedzīvotājiem, kas aizvien vairāk dzīvo kā īrnieki, sava veida klejotāji, nevis mājokļu īpašnieki.
Galvenie virzieni – viegli pārveidojamas mēbeles, speciāli izstrādāts transformējams dizains, kas nodrošina mājoklī visas būtiskās funkcijas normālās proporcijās, kā arī krāsu shēma, kas rada vizuālu brīvību. “The Flexible Space” atšķirībā no “The Healthy Space” stenda atveseļojošajām tendencēm un košajiem toņiem krāsu paletē piedāvā pasteļtoņus un neitrālas nokrāsas, ko papildina matēti melns, piešķirot nemainīgu eleganci. Te dominē tendence “Soft minimal” ar mājīgiem materiāliem – vilnu, filcu, buklē dziju, smalku audumu gultas veļu.
Veselīga telpa
Stendā “The Healthy Space” demonstrēti risinājumi ar novatorisku dizainu, kas veicina veselību, apmierinātību, uzmanību un darba produktivitāti. Tā kā aizvien vairāk tiek uzsvērts, ka pilsētvide var radīt kaitīgu ietekmi uz cilvēka veselību, dizaineri piedāvā risinājumus, kas ar interjerā integrētu augu, īpaši piemeklētu krāsu un apgaismojuma palīdzību spētu radīt nomierinošu, dziedinošu, uzmundrinošu atmosfēru. Zaļie augi un dabas elementi interjerā vairs nav tikai kā akcents, tās ir apstādījumu sienas, oāzes, nelieli ūdenskritumi, strūklakas, īpaši izvēlētas dabas skaņas (audio ierakstos) utt.
Lai radītu dziedinošu efektu, telpās izmanto īpašas krāsu shēmas. Dažādi kombinētu krāsu jaudu lieto, lai līdzsvarotu pilsētas dzīves pārmērīgi stimulēto enerģiju ar relaksējošu telpu. Pretēji ilggadējiem uzskatiem ir pierādīts, ka zilā krāsa uzmundrina, bet sarkanie un rūsganie toņi nomierina. Līdz ar to bagātīgi tiek izmantoti visi dziļās, zilās krāsas toņi un gradācijas. Krāsu tendencēs arī koši sarkanā, zilā, zaļā un dzeltenā krāsa.
Pārveidota telpa
Stendā “The Re-Made Space” risināta vēl viena urbanizācijas parādība: pilsētās radušos atkritumu daudzums pieaug neticamā ātrumā. Lai uzvarētu šo milzīgo atkritumu kalnu, ir jāsaprot, ka nākotnē atkritumi jālikvidē citādi – pilnveidojot to pārstrādi. Līdz ar to tie var kļūt par sākumu jaunam dizainam. Tāpēc dizaineri un ražotāji piedāvā interesantus risinājumus dažādu materiālu pārpalikumu pārstrādei. Piemēram, pārstrādā ādas paliekas, ražo novatoriskus dabiskos tekstilmateriālus no ananasu lapu šķiedrām u. c. Stendā apskatāmi arī tekstilizstrādājumi un mēbeles no pārstrādātiem materiāliem.
Veidotāju telpa
Stendā “Maker Space” apspēlētas globālās attīstības, digitalizācijas, ražotāja un patērētāja attiecības. Šeit dizaineru vadībā apmeklētājiem bija iespēja piedalīties jaunu mākslas darbu un dizaina veidošanā. Mērķis – parādīt, ka novatoriska savienojumu sistēma var darboties kā DIY (dari pats) komplekts un mainīt ražošanas sistēmu, iesaistot tajā konkrēto patērētāju. Piemēram, rūpnieciski ražotām sagatavēm tiek pievienotas DIY instrukcijas, lejupielādējami modeļi, apdrukas kodi utt., kas patērētājam ļauj pašam izstrādāt savus personalizētos produktus uz vienas rūpnieciski ražotas bāzes neatkarīgi no tā, kurā valstī viņš dzīvo.