– Spilgts piemērs Japānas investīcijām Latvijā ir uzņēmums “Rīgas Universālais terminālis”. Vai varat minēt citus veiksmīgus piemērus? 1
– Latvijā var ieraudzīt daudzus Japānas ražojumus, kas tiek tirgoti pastarpināti, caur vietējiem izplatītājiem. Turpretī kompānijas “Olympus Latvia” (endoskopijas sistēmas) un “SMC Pneumatics Latvia” (automātiskās vadības iekārtas) ir izveidojušas tirdzniecības uzņēmumus tieši Latvijā un nodarbojas ar ilglaicīgu, stabilu uzņēmējdarbību. Rīgā bāzēti uzņēmumi “Toyota Material Handling Baltic” (autoiekrāvēji) un “Bridgestone Baltics” (automašīnu riepas) u. c., kas darbojas visā Baltijas tirgū.
Rīga ir Baltijas valstu reģiona ģeogrāfiskais centrs, un, ņemot vērā šo priekšrocību, daudzas ārvalstu kompānijas darbībai Baltijas tirgū izvēlas atvērt pārstāvniecības šeit. Rīga vēsturiski vienmēr ir bijusi Baltijas reģiona centrālā pilsēta. Pagājušā gadsimta trīsdesmitajos gados Rīgā atradās Japānas diplomātiskā pārstāvniecība Baltijas valstīs. Lai Latvija attīstītos kā reģionālais biznesa centrs, nepieciešams stiprināt informācijas un komunikāciju tehnoloģiju lomu, uzlabot uzņēmējdarbības pārredzamību, un galvenokārt veicināt Latvijas starptautisko atpazīstamību. Pēdējā laikā informācija par Latviju biežāk parādās Japānas medijos, kas rosinājis daudzu japāņu nopietnu interesi par Latviju. Pērn arī tūristu skaits no Japānas salīdzinājumā ar 2013. gadu pieauga vairāk par 70 procentiem, sasniedzot 15 tūkstošus.