Interesē piens, iekārtas, tūristi. Saruna ar Japānas vēstnieku 1
“Japāņi piešķir lielu nozīmi paredzamai un pārredzamai vidēja un ilgtermiņa uzņēmējdarbībai. Sagaidāms, ka Latvija ar laiku kļūs arvien pievilcīgāks investīciju galamērķis Japānas uzņēmumiem,” intervijā “LA” atzīst Japānas vēstnieks Tošijuki Taga.
– Kā jūs vērtējat Japānas biznesu Latvijā un mūsu valstu ekonomiskās attiecības?
– Kopš 1992. gada abu valstu divpusējās tirdzniecības apjoms ir trīskāršojies. Aptuveni 50 procentus no Latvijas eksporta apjoma uz Japānu veido kokrūpniecības izstrādājumi, kā citas svarīgākās eksporta preces var minēt pārtikas produktus, piemēram, piena produktus un jūras veltes, kā arī tekstilpreces un mēbeles. Japāna uz Latviju eksportē galvenokārt ķīmijas preces un automašīnas, kā arī mehāniskās iekārtas. Oficiālajā statistikā nav redzama tirdzniecība, kas starp mūsu valstīm notiek pastarpināti caur Vāciju, Zviedriju un citām valstīm, un tiek uzskatīts, ka šis apjoms arī veido diezgan ievērojamu summu.