Publicitātes foto

Ingas Brūveres diskrētās spēles 0

Rīgas Mākslas telpas „Intro” zālē līdz 7. decembrim skatāma mākslinieces  Ingas Brūveres personālizstāde „Diskrētais šarms”. Gleznotāju Ingu Brūveri mākslas zinātnieki raksturo kā domu telpas atainotāju un šī izstāde reizē ir un nav pārsteigums mākslinieces daiļrades sekotājiem.

Reklāma
Reklāma
7 iemesli, kāpēc jūs nespējat zaudēt svaru pat, ja pārtiekat tikai no vienas salāta lapas
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
Lasīt citas ziņas

“Izstādes idejas pamatā ir “spēle” ar tēliem, simboliem un jēdzieniem – vēstījumu transformācija, kuras rezultātā tiek veidots jauns vēstījums kā jauna pieredze, kvalitāte, uztveres līmenis, attīstības priekšnoteikums,” atklāj māksliniece Inga Brūvere.

Mākslas zinātniece Aiga Dzalbe teic, ka izstāde „Diskrētais šarms” reizē būs un nebūs pārsteigums Ingas Brūveres daiļrades sekotājiem. Māksliniece jau vairāk nekā desmit gadu konsekventi izkopj konceptuālu, minimālistisku pieeju glezniecībai, mērķtiecīgi izmantojot rakstīta vārda un spēles motīva potenciālu vizuālā darbā. „Šajā izstādē nebūs nevienas gleznas – vēstījums ieslēgts spilvenos, mākslīgo ziedu semantiskos virknējumos, uz ielas Vācijā nejauši rastā fotofiksējumā, prātu reibinošā Ķīnas brauciena atradumā,” par izstādē aplūkojamajiem darbiem stāsta A. Dzalbe un piebilst, ka tas, kas mākslinieci pašlaik nodarbina, ir domas par dažādajām dzīves uztverēm posttotalitārā un demokrātiskā sabiedrībā, kam, gribot negribot, jādibina savas trauslās robežas starp intīmo un publisko, diskrēto un brutālo. „Jaunākajā personālizstādē māksliniece uzskatāmi parāda, kā izskatās agresīvs, negatīvs vēstījums, saņemts „caur puķēm””. Rožainā komforta zona, ko mēs saprotam ar vārdiem, skaistā dzīve, ilūzija, mīlestība ir apdraudēta. Māksliniece to pauž, šķietami diskrēti spēlējoties ar vārdiem, jēdzieniem, simboliem, pamatvērtībām. „Māksliniecei allaž, vismaz kopš 1999. gada personālizstādes „Tandēms”, bijusi raksturīga tieksme pētīt kaut kā attiecības, samērot līdzīgas un pretējas krāsas un formas, sabalansēt konfliktējošās attiecības ne vien starp telpu un plakni, bet arī, piemēram, starp uztveres patiesumu un optiskiem māniem vai starp darbā tieši lasāmo informāciju un viņas pašas attieksmi pret to,” atklāj A. Dzalbe.

CITI ŠOBRĪD LASA

A. Dzalbe neslēpj, ka jaukākais ir tas, ka Ingas Brūveres radošais potenciāls netiek virzīts ne vizuālas pašpietiekamības, ne didaktiskas pārliecinātības sliedēs. “Jums ļauta izvēle šīs gleznas interpretēt pavisam citādi, pēc sava prāta. “Jo patiesībā jau neesot būtiski, vai skatītājs izprot mākslinieka koncepciju.” Tā reiz sludinājis Sols Levits. Atšķirīgi cilvēki dažādi saprot lietas,” noteic A. Dzalbe.

Inga Brūvere profesionālo izglītību ir ieguvusi Jaņa Rozentāla Rīgas Mākslas vidusskolā un Latvijas Mākslas akadēmijas (LMA) Monumentālās glezniecības nodaļā profesora Induļa Zariņa vadībā. 2003. gadā LMA ieguvusi mākslas maģistra grādu. Kopš 1991. gada piedalījusies vairākās grupu izstādēs, kā arī sarīkojusi vairāk nekā desmit personālizstādes Latvijā un citās valstīs, tostarp Lietuvā un Vācijā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.