Indijas uzņēmēji ieinteresēti sadarbībā ar LDz kravu pārvadājumu jomā 0
Rīgā bija ieradusies Indijas uzņēmēju delegācija, kas vēlas stiprināt sadarbību ar Latviju kravu loģistikas jomā, lai tālāk attīstītu savu darbību visā Eiropā. Par sadarbības iespējām Indijas biznesa vides pārstāvji uzzināja, gan apmeklējot Latvijas-Indijas biznesa forumu, gan tiekoties ar „Latvijas dzelzceļa” (LDz) vadību un tā meitaskompāniju vadītājiem.
Trešdien Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras un Indijas vēstniecības Zviedrijā rīkotajā Latvijas-Indijas biznesa forumā LDz prezidents Edvīns Bērziņš uzsvēra, ka uzņēmumam ir interese attīstīt sadarbību ar Indiju un aicināja potenciālos partnerus izmantot Latvijas transporta un loģistikas nozares piedāvātos pakalpojumus un iespējas. Viņš akcentēja Latvijas ostu priekšrocību, minot, ka tās ziemā neaizsalst, un uz Skandināviju jebkurā gadalaikā kravu var nogādāt 24 stundu laikā. „Latvija sava ģeogrāfiskā novietojuma dēļ kravu pārvadājumos ir kā tilts starp rietumiem un austrumiem un vienlaikus – starp ziemeļiem un dienvidiem,” pauda E.Bērziņš.
LDz prezidents un “LDz Loģistikas” valdes priekšsēdētājs Verners Lūsis tikās arī ar Indijas uzņēmuma „GSI Logistics Private Ltd.” ģenerāldirektoru Gauravu Uppalu, ar kuru sarunas par sadarbību uzsāktas jau šī gada sākumā, LDz piedaloties starptautiskā loģistikas izstādē Indijā. Tikšanās laikā abas puses pārrunāja sadarbību Ziemeļu-Dienvidu transporta koridora attīstīšanā, tostarp efektīvāko kravu konsolidēšanas mezglu izvēlē Arābu jūras reģionā. Kā uzsvēra Uppals, šajā reģionā ir jāfokusējas uz konsolidēto kravu (loose container load) komplektēšanu, apstrādi un tālāku transportēšanu caur Irānu uz Eiropu. Uzņēmējs augstu novērtēja iespējamo Irānas-Krievijas-Latvijas koridora efektivitāti, kā arī uzsvēra, ka liels darbs jāiegulda sadarbības sekmēšanā ar Eiropas klientiem, kuriem ir būtiska loma maršrutu izvēlē. Tāpat Uppals pauda interesi interesi iesaistīties tieši kravu konsolidācijas posmā sadarbībā ar jau esošajiem partneriem Indijā un citās Arābu jūras reģionā esošajās valstīs.
Indijas uzņēmējs arīdzan tikās ar Satiksmes ministrijas valsts sekretāru Kasparu Ozoliņu, kurš uzsvēra, ka pasaule patlaban mainās un pieaug nepieciešamība transportēt visdažādākā veida kravas ātrāk un efektīvāk, un kopīgiem spēkiem šī iespēja ir jāizmanto, attīstot gan esošos transporta mezglus, gan veidojot jaunus. K.Ozoliņš uzsvēra, ka Latvijas iesaistei Ziemeļu-Dienvidu transporta koridorā ir pilns valsts atbalsts, un partneri gan Indijā, gan citās iesaistītajās valstīs ar to var rēķināties.
Savukārt ceturtdien uz tikšanos ar LDz bija ieradušies dažādu nozaru, tostarp gan loģistikas, gan rūpniecības, informācijas tehnoloģiju un inženierrūpniecības, pārstāvji, kuri vēlas izvērst savu darbību Eiropā. Indijas uzņēmēji atzina, ka Latvijas atrašanās vieta ir stratēģiski ļoti izdevīga un tā varētu veicināt Indijas uzņēmumu darbību citās Eiropas valstīs, tāpēc kravu loģistikas joma ir primārais sadarbības virziens.
Iepazīstinot ar LDz līdzšinējo pieredzi kravu pārvadājumu jomā, „LDz Loģistika” valdes priekšsēdētājs V.Lūsis viesus informēja par ieceri nākotnē Salaspilī attīstīt multimodālu loģistikas mezglu un iespējām no Latvijas ostām kravas 24-48 stundu laikā nogādāt pārējās Eiropas valstu ostās. V.Lūsis arīdzan minēja līdzšinējo pieredzi kravu pārvadājumu organizēšanā no Ķīnas uz Latviju un atpakaļ, tādējādi pamatojot Latvijas kompetenci šāda mēroga transporta koridoru attīstīšanā.
Indijas uzņēmēju delegācija augstu novērtēja LDz izveidoto maršrutu tīklu, novērtējot to kā iespaidīgu. Tāpat kā priekšnoteikums labai sadarbībai tika minēts dzelzceļa un jūras ceļu savienojums, kas ir būtiski, lai izvērstu darbību Eiropā.