Ir arī savs veiksmes stāsts 0
Viens specializēts kultūras portāls savukārt darbojas tik veiksmīgi, ka grēks nepieminēt arī to: Nacionālais bibliotēku kopkatalogs jeb ALEPH, kurā šobrīd ievietoti aptuveni 800 000 ierakstu. Kultūras informācijas sistēmu centra dati liecina, ka šo katalogu pērn izmantojuši 141 024 lietotāji, kopumā atverot 3 059 661 šķirkli. Turklāt, kaut arī šim katalogam lietotne piedāvā tikai latviešu valodu, tas bijis gana populārs arī ārzemēs: no Lietuvas bijušas 2548 sesijas, arī no Vācijas, Krievijas, ASV un Igaunijas kopkatalogs izmantots vairāk nekā tūkstoš reizes.
Bibliotēku kopkatalogs vērtīgs arī ar tā vienkāršo izmantošanas veidu, kas patīkami atšķiras gan no digitālās kultūras kartes, gan arī no Nacionālā muzeju kopkataloga, turklāt piedāvā informāciju ne tikai par bibliotēkās atrodamajām grāmatām, kartēm, periodikas izdevumiem un citiem materiāliem (līdz ar precīzu informāciju, tieši kurā bibliotēkā un kurā tās lasītavā šis darbs meklējams, kā arī iespēju to rezervēt uz noteiktu laiku), bet arī citas datubāzes: nacionālā bibliogrāfija, monogrāfiju un turpinājumizdevumu datubāze, attēlizdevumu, skaņu ierakstu un videoierakstu datubāzes, studentu noslēguma darbu, promocijas darbu un akadēmiskā personāla darbu datubāzes un citas šaurākas lietojamības datubāzes.
Iespējams, galvenā atšķirība slēpjas tajā, ka ALEPH ir starptautiski atzīta informācijas sistēma, kuru izvērtējuši un par labu atzinuši paši bibliotēku pārstāvji? Kā “kulturaskarte.lv”, tā arī “nmkk.lv” veidojuši vietējie informācijas tehnoloģiju uzņēmumi… Lai cik labs būtu sauklis “Izvēlies Latvijas preci”, ilgtermiņā un zināmā mērā piespiedu kārtā lietojamos produktos ir vērtīgāk veikt rūpīgu tirgus izpēti, noskaidrojot, vai kaut kur jau kas līdzīgs nav izgudrots. Un, ja patiešām nav, vēl arī izpētīt, vai jaunievedums nesīs atvieglojumus vai arī sarežģījumus.